23 Ekim 2014 Perşembe

Akbank Sanat ile Marcel Broodthaers Sergisi'nde Buluşuyoruz!

Belçikalı şair, heykeltraş, film yapımcısı ve sanatçı Marcel Broodthaers’ın işlerinin sergilendiği  Sözcükler, Nesneler, Kavramlar sergisi Akbank Sanat’ta açıldı. 

20.yüzyılın en önemli sanatçılarından olan Broodthaers, 40 yaşına kadar sadece şiir ile ilgilenmiştir, satmayan  Pense-Bête şiir kitabının 50 kopyasını alçıyla kaplayarak okunamaz hale getirmiş ve kitabıyla aynı adı taşıyan Pense-Bête (Anımsatıcı) başlıklı ilk sanatsal eserini üretmiştir. Aynı sene, 1964’te; ilk sergisinin kataloğuna şöyle yazmıştır:  “Ben de bir şeyler satıp hayatta başarılı olamaz mıyım, diye düşündüm. Ne vakittir işe yarar, beş para eder bir tek şey yapmamıştım. 40 yaşına gelmiştim ... Ve nihayet aklıma, sahte, samimiyetten uzak bir şey icat etme fikri geldi; hemen işe koyuldum. Üç ay sonra, ortaya çıkan ürünü Galerie St Laurent’in sahibi Philippe Edouard Toussaint’e gösterdim. “İyi de, bu sanat” dedi Toussaint, “ve onu seve seve sergilerim”. “Anlaştık” dedim. Satılan bir eser olursa, Toussaint paranın %30’unu alacaktı. Öyle anlaşılıyor ki bu, standart anlaşma şartlarından biri; %75 alan galeriler bile var. Peki eser nedir, diye sorarsanız: Aslına bakılırsa, nesneler.” 

Marcel Broodthaers’ın  ilk sanat objesi Pense-Bête (Anımsatıcı)’i Akbank Sanat’ta görmeniz mümkün. Kavramsal sanatın en önemli isimlerinden olan Broodthaers, eserlerinde; yazılı dil kullanımı ve kelime oyunlarına sıklıkla yer vermiştir. Belçikalı sanatçı René Magritte ve Fransız şair Stéphane Mallarmé etkisi eserlerinde açıkça hissedilmektedir. 

Belçika’nın popüler bir yemeği olan midyeler, yumurta kabukları, süt şişeleri gibi gündelik objelere yeni bir bakış açısı kazandırmıştır. 289 yumurtadan oluşan 289 Oeufs, 20x13=260, 2x14=28, +1=1, = 289 Oeufs.

Müze, eser, sanatçı ve seyircisi arasındaki ilişkiyi irdeleyen birçok eser vermiş ve bu ilişkiyi derinlemesine sorgulamıştır. 1968 senesinde Brüksel’de kendi evinde, kavramsal bir müze olan Musée d'Art Moderne, Départment des Aigles (Modern Sanat Müzesi, Kartallar Bölümü)’i kurmuş, davetiyeler bastırıp açılış yapmıştır. Eser röprodüksiyonları, eser kutuları, kartpostallar, duvar yazılarının sergilendiği müzeye; 1968-1971 arasında farklı mekanlarda farklı bölümler de eklemiştir. Müzenin herhangi bir koleksiyonu yoktur, belirli bir lokasyonu yoktur. Eserleri, MOMA_New York, TATE Modern_Londra, Stedelijk Van Abbemuseum_ Eindhoven, Centre Pompidou _  Paris and MACBA_Barselona koleksiyonlarında yer almaktadır.

Sergi hakkında daha detaylı bilgi almak için www.akbanksanat.com sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

20 Ekim 2014 Pazartesi

İZLEMEDEN GEÇME

Dünyanın kirletmediğimiz hiç bir köşesi kalmadı artık.
İnsanoğlu olarak dünyaya geldiğimizden beri yakıp yıkmadığımız, incitmediğimiz canlı kalmadı sanırım.
İnsanlık tarihi yıkımlar, savaşlarla dolu.
Halbuki daha güzeli, daha kullanışlıyı yapmayı da biliyoruz. Ama hayır biz bizden başkasına yaşam hakkı tanımıyoruz ki daha düşünceli olalım.
Sokakta ki kediyi sevmeyelim, çiçekleri koparalım, hayvanları sırf zevk için öldürelim, suyu bitirelim, çevreyi geri dönüşümsüz kirletelim, ağaç dikmeyelim. Ne gerek var burda hayat biterse gider uzayın başka bir köşesinin içine ederiz.



Yukarıda sizlerle paylaştığım filmi blog sayfalarını gezerken gördüm. İsmini hatırlamadığım bir blogger arkadaşım paylaşmıştı. İzledim. Bir kez daha insanlığımdan utandım. Çocuklarıma izletmek üzerede kaydettim. Şimdi sizler de izleyin istiyorum. Aman canım nolcak ki deyip sağa sola attığımız şeyler başka canlıları bakın nasıl yokediyor. Ne olur biraz daha insan olsak!!!

15 Ekim 2014 Çarşamba

HİÇ BİR ŞEY

     


Dünyada ki hiçbir şey kaydadeğer değil
Senin sesin dışında...

                                                                                14.10.2014 / Yalova / Sevda

14 Ekim 2014 Salı

PEK YAKINDA

                   

Filme gittim. Bayıldım. Çok sevdim. Çok sıcak bir kere. Herkese dokunabilecekmişsin gibi bir his veriyor. Mesela Cem Yılmaz sanki o değilde etrafından biriymiş gibi samimi. Filmin müzikleri harika. Mehmet Güreli'nin artık gençler içinde bir keşif noktası olmasını sağlamış. Kaç gündür face sayfamda Güreli paylaşımları görüyorum.

  Cem Yılmaz'ın filmde yaptığı göndermelere bayıldım. Akıl Oyunları'dan Russel'a yaptığı gönderme harikaydı bence. Her şey çok güzel olacak, acımayın yetime süperdi valla. Avatarda'ki o ağacın o olduğunu da benim filme beraber gittiğim arkadaşlardan kimse anlamamış :=)

                                  

Zafer Algöz beni benden aldı. Kesinlikle harika ötesiydi. Herkes film sonunda büyük oyuncu hakikaten dedi durdu. Test ettik onayladık yani.
Cem YILMAZ filmlerinin arasında en sıcak olanı sanırım bu. Ama en komiği değil baştan söyleyeyim de. Aynı ekip oynuyor, Kızlar dışında yabancı yok filmde. Ailece gidilip izlenebilecek, eğlenceli bir film. Ben tavsiye ederim.

13 Ekim 2014 Pazartesi

İlkbahar Rüyası

                                    

İlkbahar Rüyası kitabını geçen hafta sonu arkadaşımdan aldım ve bir çırpıda okudum. Zaten Kristin Hannah artık hayatımızda yer tutmuş kitapları ile ruhumuzu okumaya başlamış bir idol oldu.
Kitabın konusuna gelecek olursak:

"Madelaine on altı yaşındaki kızı Lina'yı tek başına büyüten bekâr bir annedir. Dünyaca ünlü bir cerrah olarak başarılı bir kariyere sahip olsa da ergenlik çağındaki kızının sorunlarıyla başa çıkamaz. Annesiyle neredeyse iki yabancı haline gelen Lina ise kim olduğunu bir türlü öğrenemediği babasının izini bulmak için her şeyi göze almıştır. 

Holywood'daki ışıltılı hayata kendini kaptıran, tüm kadınların hayran olduğu yakışıklı aktör Angel DeMarco alkol ve uyuşturucu bağımlılığının sınırına dayanan, vurdumduymaz bir hayat yaşamaktadır. Ancak zayıf kalbi onu bir gün yarı yolda bıraktığında Angel hayatını tamamen değiştirmesi gereken bir yol ayrımına gelir. Bu noktada unutmak istediği her şeyle yüzleşmek durumunda kalacaktır. "

Eski Türk filmlerini hatırlatıyor bu kadın bana. Aile yaşantısı elbette bizimkiyle bambaşka ama yaşattığı duygular bana Neşeli Günler filmlerinin tadını veriyor.
Bu kitabı da hepinize tavsiye ederim. Alın okuyun...


Bİ BAKSANA:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...