15 Haziran 2023 Perşembe

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 199

Bu haftanın konusu " KURGU KİTAP OKUMAK, FİLM YA DA DİZİ İZLEMEKTEN DAHA KEYİFLİ MİDİR?"


Bu soruya cevabım net EVETTTTTTTTTTTTTTT

Çünkü kitap okumak hayal etmeyi sana bırakır. Okurken o hikayeyi, o sokağı, şehri, kahramanları, yaşanan olayları sen hayal edebilirsin. Renkleri sen yerleştirirsin sayfa sayfa. Ama sinema ya da dizi öyle mi? Sen bir hikayeyi bir başkasının gözünde hayal ettiği gibi izlersin. Karaktere bir şey ekleyemezsin. Yönetmen ve oyuncu sana ne göstermek isterse onu verir. Aslına bakarsanız ben sinemayı da çok severim. İyi film hele de komedi benim en sevdiğim şeydir. Ama kitap okumakla kıyaslanabilir mi? Bence hayır. Kitap her zaman daha iyidir. Mesela Zülfü Livaneli'nin Mutluluk kitabını okurken ben çok etkilenmiştim. Sonra filmini çektiler. İyi bir filmdi aslında ama ben kitabı okurken yaşadığım duyguları filmde bulamadım. 

                                                                                 



Bu konuda benim tek bir yanılgım oldu. Ters köşe olduğum bir kitap ve bir film var. O da Akıl Oyunları. Ben kitabı okumakta o kadar zorlanmıştım ki anlatamam belki çevirisinden dolayıydı bilemiyorum ama hiç sevememiştim. Ancak kitabın filmini gözümü bile kırpmadan izledim. tek kelimeyle muhteşemdi.






3 yorum:

  1. hımm yaniii bazen film kitabından daha iyi olabiliyor yaniii :)

    YanıtlaSil
  2. Bazen filmler güzel, bazen kitaplar güzel. Yaşasın sanat, yaşasın edebiyat :))

    YanıtlaSil
  3. Haklısınız. Kitap okumak etken, film izlemek edilgen bir iş. Nadir de olsa kitabın üzerine çıkan filmler olsa da bu durum muhtemelen kitabın iyi yazılamadığı ya da çevirisinin yetersizliğindendir. Esenlikler:)

    YanıtlaSil