14 Ocak 2019 Pazartesi

RÜZGARIN ADI / BİLGE ADAMIN KORKUSU / SESSİZLİĞİN MÜZİĞİ


Fantastik öyküleri hiç sevmem sanıyordum. Okuması sıkıcıdır, gerçek olmayan bir dünya ne kadar etkileyici olabilir ki diyordum sürekli. Hatta bir arkadaşım Yüzüklerin Efendisi serisini mutlaka izle, kitabını oku der durur yıllardır. Ben de sevmiyorum diyerek hiç bulaşmam o tarz kitaplara ya da filmlere. Ancak Kvothe ile tanıştıktan sonra bu fikrimin değiştiğini söylemeliyim. İlk fırsatta dünyanın hayranlıkla izlediği tüm fantastik hikayelerin kitaplarını bulup okuyacağım. 

Rüzgarın Adı ile tanışmam çok sevdiğim bir abimin sayesinde oldu. Oku seveceksin dedi. Elimde uzun kış gecelerinde yapacak başka bir şey olmadığı için aldım kitabı. Hatta önce koydum bir kenara epeyce bekledi. Dirençliydim. Sonra sihirli kapağı açtım. İyi ki açmışım. Muhteşem hikayesiyle Kvothe beni kendi dünyasının içine alıverdi. 

Rüzgarın Adı yani ilk kitap Avrupa'da yayımlanalı aslında 12 yıl olmuş. Kitabın çılgın bir hayran kitlesi mevcut. Hatta 10. yıla özel kitap için karakterler illüstrasyonları çizilmiş. Hayalimizde canlandırdığımız kahramanlar ete kemiğe bürünmüş.


Kitap benim bayıldığım ana karakter olan Kvothe'nin hayatını anlatıyor. Çocukluğundan başlayarak başından geçenleri kendi ağzından bir tarihçiye anlatırken sizde onunla birlikte yaşıyorsunuz.


Kumpanyada mutlu geçen bir çocukluk, başından geçen kötü olaylar sonrasında sokaklarda geçen yıllar, ardından fark edilen dehası sayesinde Üniversite yılları ve aşk ve müzik ve dostluk ve başka alemler, başka başka yaşamlar...


İnternette dolaşırken kitabı yorumlayan herkes istisnasız MUHTEŞEM olarak bahsetmiş. Ben de aynı fikirdeyim sanırım. Çok etkileyici bir masal. İlk kitap özellikle çok çok iyi. Hemen 2. kitabı bulmak ve okumak istiyorsunuz. Hikaye devam etsin, hiç kesilmesin. 2.Kitap olan Bilge Adamın Korkusu daha kalın daha derin bir kitap. Ancak bazı bölümlerde itiraf etmeliyim ki sürekli aynı şeyi anlatıyormuş gibi hissettim ve sıkıldım. 1136 sayfalık kitabı elimde görenler "emin misin" diyerek gözlerime baktılar. Ancak tamı tamına 1 haftada kitabı yuttum :))


Eğer sizde kitap okumaktan hoşlanıyorsanız mutlaka ama mutlaka okumalısınız. Hemen sipariş verirseniz pişman olmayacağınızı garanti ederim.



NOT: Kitapta Kvothe'nin yanında yaşayan Bast adında bir yardımcısı, yoldaşı var. Onun bir haltlar yiyeceğinden şüpheleniyorum ama 3. kitabı okuduğumda bahsederim size de :)

Siz 💗 Ben



27 yorum:

  1. sizin adınıza mutlu oldum artık daha fantastik bir hayatınız olacak :) seçimler için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Sizin bu heyecanınız belki diğer önyargılılara da örnek olur. Tanıtım ve anlatım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Kitaplardan maximum verim elde etmek için ön yargısız okumak gerekir.

    YanıtlaSil
  4. Sessizliğin Şarkısı devam kitabı değil, başlı başına bir öykü. Ne yazık ki kitabın devamını yazmadı hâlâ yazar. Metehan'la heyecanla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. Fantastik kitapları da filmleri de severim :) Tanıtımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. No se como serán las historias, pero las ilustraciones las veo muy interesantes.

    Que tengas una buena semana

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok merak ettim aslında bu kitapları. Elimdeki kitaplarım bitsin, tavsiyene kulak vereceğim .

    YanıtlaSil
  8. Hiç okumadığım bir tarz. Belki bir gün okumayı denerim

    YanıtlaSil
  9. Öyle bir anlatmışsınız ki gerçeçekten insanda okuma isteği artıyor :)

    YanıtlaSil
  10. bende sevmem fantastik kitapları veya filmleri ama insanın hayal gücünü bu tarz kitaplar ve filmler güçlendirdiğini duymuştum.

    YanıtlaSil
  11. Kitap okumak çok güzel bişey. İnsana bilmediği şeyleri öğretiyor. Bu kitap güzele benziyor.Sizede başarılar diliyorum.
    https://serafettingunes.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. bu kitapların metnini o kadar çok duydum ki ama o kalınlığı beni çok korkutuyor ve okumaktan sıkılacağım sanıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Fantastik ktap ve filmleri seviyorum.

    YanıtlaSil
  14. Gelişim kitaplarını okumayı seviyorum.Tavsiyenizi dikkate alıp en kısa sürede okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  15. geçenlerde ilaç yazdırmaya gittiğimde doktorun masasında da görmüştüm bu kitabı ve şuan da gördüm ilgimi çekti okuyacağım

    YanıtlaSil
  16. Bu tarz kitapları ben de okumayı seviyorum sürükleyici olduğu sürece:)

    YanıtlaSil
  17. Güzel bir kitaba benziyor. Okunmaya değer gibi geldi. Mutlaka okuyacağım teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
  18. Bu kitabı kısa zamanda edineceğim .Fantastik konuları çok severim Teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Fantastik edebiyat aşığı olarak sayenizde yeni bir yazarla tanıştım, çok teşekkürler. Alınacak kitaplar listeme eklendi bile :)

    YanıtlaSil
  20. merak ettim en kısa zamanda okumak dileğiyle

    YanıtlaSil
  21. Fantastik kitap ve filimler tam benim tarzım:)

    YanıtlaSil
  22. Fantastik hikayeleri seviyorum 🧡

    YanıtlaSil
  23. Fantastik hikayeleri seviyorum 🧡

    YanıtlaSil
  24. Bu kitabı ilk defa duydum. Ama yüzüklerin efendisinin kitabını okumanızı tavsiye ederim. Kitaptan sonra filminden hoşlanmamıştım ☺️

    YanıtlaSil
  25. Çok kitap okumam ama ben bile merak ettım doğrusu

    YanıtlaSil
  26. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  27. çok güzel anlatmışsınız, sayenizde bu güzel ilüstrasyonlardan da haberdar oldum, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil