7 Haziran 2023 Çarşamba

OKUMA LİSTESİ / KİNYAS VE KAYRA

 


Kinyas ve Kayra çocukluk döneminden beri arkadaş olan iki dost. Kitap tek cilt altında 3 farklı bölümde bu ikilinin ilginç, saçma, sapkın, yardıma muhtaç hayatlarını anlatıyor. Kitapta aslında kendini arayan iki kişinin bol cinayet, bol gezi, bol cinsellik, bol suç içeren hayatlarına bakmamızı sağlıyor.

Kitapta 3 bölüm var. 
İlk bölüm Kinyas - Kayra. Bu bölümde ikilinin birlikte çıktıkları yolculuğun ve karıştıkları suç dolu hayatın ön izlemesi gibi. 
İkinci bölüm Kayra'nın Yolu. Bu bölümde Kinyas'ın birden bire Kayra'yı terketmesi üzerine Kayra'nın içine düştüğü durum ve başından beri ölüme ulaşmak için uğraştığı hayatına yakından bakıyoruz.
Üçüncü bölüm Kiyas'ın Yolu. Kinyas içinde bulunduğu hayatta bir anda sıyrılarak ailesinin yanına İstanbul'a dönüyor. Ailesi ve çevresiyle yüzleşmesi, bulaştığı onca suçtan ve kötülükten arınma sürecini okuyoruz.
Ben kitabı okurken özellikle ilk bölümde kişiler, mekanlar değişse de sürekli aynı döngüyü anlatıyor olmasından dolayı çok sıkıldım. Ancak Kayra ve Kinyas'ın kendi iç dünyalarına dönerek sorguladıkları bölümleri daha çok sevdim. İnternette biraz araştırdığımda kitabın sevenlerinin çok etkilendiklerini dile getirdiklerini gördüm. Ama sevmeyenler de azımsanmayacak kadar çok. Açıkçası ben arada kalmışlardanım. 
Kitabın 2. ve 3. bölümleri daha güzeldi bence. O suçlu, kirli hatta katil olmuş genç adamların birbirlerinden kurtulmaları ile kendilerine çizdikleri hayatı daha çok merak ediyor insan.
Mesela ben sonuna kadar Kayra ve Kinyas'ın aynı bedende yaşayan bir şizofren kişilik olduğunu düşünüyorum.

Gizemli hayatlara meraklı iseniz okuyabilirsiniz. O çok sevenlerden mi olacaksınız yoksa off bu ne ya diyenlerden mi? Okursanız ya da okumuşsanız lütfen yorumlarınızı merak ediyorum.

3 yorum:

  1. gündayın tüm romanlarını okudum. en iyisi bu. çok karamsar ama yani bunalım kitabı :)

    YanıtlaSil
  2. Uzun zaman önce okumuş ve sevmiştim. Şiddet içeren bu türü sevmeyi beklemezdim, yazarın üslûbundan etkilenmiş olabilirim. Belki de kendimi yeterince tanımıyorum:)

    YanıtlaSil