31 Ocak 2019 Perşembe

OKUMA GÜNLÜĞÜ / PİRAYE

Canan Tan kitabı okuyup ulan ne var bunda ben otursam üç saatte yazarım bunun gibisini demediğim hiç olmadı. Dili, anlatımı, hikaye örüntüsü çok kolay sanki. Kolaycılığa kaçmanın en akıllıca yöntemi. Fazla yorulmadan, okuyucuyuda yormadan roman yazmak ve çok satmak. Sanırım yıllardır cesaret edip ortaya çıkarmadığım kitap taslaklarımı editörlere gönderme vakti gelmiş.

Geçen gün eşimle sahilde dolanırken çöpün yanına bırakılmış bir koli içerisinde kitaplar olduğunu gördüm. Kitabın asla ve asla çöp olmaması gerektiğini bildiğim için koliyi aldık. İçinde üniversite hazırlık kitapları vardı. Eşim onları kendi çalıştığı okula götürdü. Onca ders kitabı içinden Canan Tan Piraye romanı çıktı. En son okuduğum seriden sonra hafif bir kitabın bana iyi geleceğini düşünerek başladım okumaya. 

Piraye. İstanbul'da diş hekimliği fakültesi okuyan, sosyalist dünya görüşüne sahip, güzel, idealist, hümanist bir kızcağız. Okulda yanına kim yanaşsa Piraye'ye aşık oluyor. Ama o hep mesafeli. Sonra Diyarbakır'dan okumaya gelen Haşim'le karşılaşıyor. Haşim dediğime bakmayın o bir ağa, okulda bile herkes Haşim Bey diye hitap ediyor. Bu birbiriyle alakasız duran ikili aşık oluyor, evleniyor ve Diyarbakır'a yerleşiyorlar. Sonrası kültürel çatışma, sonrası doğu batı çeşnisi. Şu anda televizyonda izleme rekorları kıran ağalı paşalı dizilerin kitap hali. Kahramanın adı Piraye olmasaydı kesin şimdiye kadar dizisi olurdu. 

                                 Ã–n Kapak

Ben Canan Tan'ı aslında hiç bilmiyorum. Sadece bir kaç kez arkadaşlarım vasıtası ile kitaplarını okuma fırsatım oldu. Edebiyat ödüllü bir yazar olduğunu öğrendiğimde kendisinin romanları ile ilgili düşüncelerimden utandım. Acaba ben anlamıyor muyum bu işlerden dedim. Aranızda Canan Tan kitabı okuyup benim gibi düşünenler oldu mu? Benimle paylaşırsanız sevinirim.

7 yorum:

  1. kitaptan çöp olur mu ya bari kütüphaneye verin değil mi ama

    YanıtlaSil
  2. Aynı senin gibi düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Hiç Canan Tan romanı okumadım. Ama mizah öyküleriyle ve çocuk kitaplarıyla ödüller aldığını biliyorum. Kadınların mizah alanında tutunması zordur. O yüzden ilgimi çeken bir isimdi fakat yine de okumaya yeltenmedim. Dediğiniz gibi kolay okunan kitaplar olduğunu düşündüm hep.

    YanıtlaSil
  4. bana da pembe romanlar gibi geliyor, dediğin gibi dizi konusu çıkartabilirler.

    YanıtlaSil
  5. ben birkaç yazarda daha sizinle aynı fikre kapıldım ben anlamıyorum sanırım diye:)

    YanıtlaSil
  6. Yorumunuza göre bu kitabı okumaliyim

    YanıtlaSil
  7. Ben de merak ediyorum bu kitabı alayım en kısa zamanda.

    YanıtlaSil