13 Haziran 2019 Perşembe

SİZİN SOKAKLARDA DA KİRPİ VAR MI?

Akşam apartman komşularımızla bahçede oturuyorduk. Çocukların yatma saati gelip el ayak çekilince bahçede bazı yerlerden hışırtılar gelmeye başladı. Önce ne olduğunu anlamadık ama bir baktık ki kirpiler var bahçede. Önce biri sonra diğeri sonra bir diğeri. Seri halde bahçeden bir oraya bir buraya gezinmeye başladılar. 

kirpiler neden çoğaldı ile ilgili görsel sonucu

Zaten bir kaç yıldır şehirdeki kirpi popülasyonundaki artış dikkatimi çekmeye başlamıştı. Uzun yolculuklar esnasında maalesef ki yollarda sürekli ezilmiş kirpi ölüleri görmeye başladık. Sanki şimdiye kadar saklanmışlar da birden şehre göçmüşler gibi.

Konuyu internette araştırayım dedim. 2017 yılına ait bir haber gördüm. İstanbul Veterinerler Odası Başkanı o dönemde şu açıklamayı yapmış; 

“Kirpiler, hızlı yapılaşma, inşaatların yarattığı titreşimler nedeniyle yeni yaşam alanı arayışına girdi. Kirpiler, küçük başlı hayvanlar olduklarından yer kabuğundaki titreşimleri hissederler. Depremler de yaşam alanlarından çıkmalarına bir sebep olabilir. Kirpiler adapte olmakta zorlanan canlılardır. Yeşil alan yok edildikçe soyları tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor. Normalde bahçelerimizde, ormanlarda görmemiz gereken kirpileri sokaklarda görmemizin sebebi bu.”

Sokaklara bırakılan kedi mamaları da onların yeni besin kaynakları olmuş. Artık her yerde daha önce karşılaşmadığımız hayvan kardeşlerle karşılaşacağız gibi görünüyor. 

Sevimliler ama keşke kendi yaşam alanlarında mutlu mutlu yaşamaya devam edebilseler. Dünyanın sadece bize ait olmadığını ne zaman öğreneceğiz bakalım.

22 yorum:

  1. İnsan, doğanın efendisi olarak kendisini görmeye başlayınca diğer canlılara yaşam hakkı bırakmıyor maalesef.
    Deprem! Allah korusun ama, kirpiler bahçenize gelmiş ise, demek ki en azından sizin bahçenizde börtü böcek için, betondan kaçan hayvanlar için yaşam var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçemiz gerçekten güzel..küçük şehirlerin büyük avantajları...

      Sil
  2. bende ara ara görüyorum özellikle de yazları yalovaya gittiğimde çok görüyorum bana sevimli geliyor dediğiniz gibi yaşam alanlarını gasp edip sonrada bunların burda ne işi var diyoruz benciliz bencil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef dünyanın patronu olmadığımızı ne zaman öğreneceğiz

      Sil
  3. DÜNYA TÜM CANLILARLA BİRLİKTE GÜZEL ANCAK İNSANOĞLU KENDİSİNDEN BAŞKASINA YAŞAMA ALANI TANIMIYOR Kİ.

    YanıtlaSil
  4. Kirpi görünce hep heyecanlanırım, bence çok özel bir hayvan. Demek titreşimlerden etkileniyormuş,bilmiyordum. Teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim..ben de kirpileri seviyorum nedense :))

      Sil
  5. Bizde de çok var, hatta geçen gün çiftleşme modunda karşılıklı garip sesler çıkartıyorlardı, videoya çektim.

    YanıtlaSil
  6. Bugün ezilmiş bir kirpi gördüm. Resmî görünce o geldi aklıma:(

    YanıtlaSil
  7. Mutlulukla yaşasınlar yeni ortamlarında :)

    YanıtlaSil
  8. bizim buralarda yok halbuki sokağımızda heryer her köşebaşı kedi maması ama bizim sokağın kedileri onları bile yer maşallah :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek ki yaşam alanları bozulmamış henüz...

      Sil
  9. Ankara Eryaman'da da bolca var.Ben de biraz korkuyorum maalesef :(

    YanıtlaSil
  10. İnsanoğlu dünyayı yaşanılmaz kıldı ve hayvan türlerine yaşayacak alan kalmadı. Şehirlerde de zaten rahat değiller. Her daim insan tacizine maruz kalıyorlar. Öyle cahil tipler var ki bu kirpilerin insanlara zehirli ok attığını falan düşünüyorlar. Yıllar önce bizzat tanıklık etmiştim buna. Hayretler içerisinde bunun konuşulduğu ortamı terk etmiştim. :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir paylaşım olmuş... teşekkürler..

    YanıtlaSil
  12. Her yer beton hayvanlar napsın. Doğa elbet intikamını alır

    YanıtlaSil
  13. Daha önce gerçek hayatta hiç görmedim. Ve aşırı korkarım diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil