4 Temmuz 2019 Perşembe

SEYİR DEFTERİ / OYLAT MAĞARASI

Size desem ki 41 yaşıma kadar bu kadar güzel bir yer görmedim ben...
İnanır mısınız bilemiyorum...
Oylat Mağarası...
İlk defa gittim, tek kelime ile anlat deseler İNANILMAZ derim.


Mağara kayalık bir dağcığın içinde ilk başta asla aklınıza gelemeyecek bir muhteşemlikle saklanmış. 7,5 TL giriş ücreti ödeyerek girdiğiniz mağara tabanından 750 metre yukarıya doğru tırmanıyorsunuz. Loş ışıklı ve merdivenlerden yapılmış olan güzergah başta gözünüzü korkutsa da sağa sola bakarken aldığınız haz sizi sonuna kadar gitmek konusunda motive ediyor.


Mağara içerisinde fotoğraf çekmek yasaktır uyarıları var. O sebeple ben hiç fotoğraf çekmedim. Ancak Google'da Oylat Mağarası diye arama yaptığınızda herkesin fotoğraf çektiğini ve paylaştığını gördüm. O sebeple görseller Google'dan alınma...


Gezmeyi ve doğayı çok seven eşim sayesinde Türkiye'nin pek çok şehrini, dağını, bayırını görme şansım oldu. Şimdiye kadar ahh ulan burası ne kadar büyüleyici dediğim ilk yer Peri Bacaları olmuştu. Oylat Mağarası'nın içine girince hayatımın bundan sonrasını mağara keşiflerinde geçirmeyi isteyecek kadar etkilendiğimi söyleyebilirim. O renkler, sarkıt ve dikitlerin oluşturduğu muhteşem şekiller, yarasa sesleri, su damlaları, her köşesinde Allah'ın sen nelere kadirsin dedirten güzellikler. 



Bursa İnegöl'den 24 km uzaklıkta yer alan Oylat ulaşımı kolay ve sizi sürprizlerle karşılayan bir cennet köşesi. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın. Düşmezse de düşmesi için bir sebep yaratın. Haa bir de şelale var ki sormayın onu da daha sonra yazacağım size. Orada bana ait fotoğraflar var :))

  

İşte bu son fotoğraf bize ait. Eşim, ben ve misafirlerimiz. Mağara girişinde gölgelerimizi farkedince şımardık biraz. Nasıl olmuş?


18 yorum:

  1. Mağaza Turizmi yazınızı okumak güzeldi. Devamı gelecek gibi..

    YanıtlaSil
  2. Yolumuz düşerse ziyaret ederiz. Madem hayatınızın bundan sonrasını mağara keşiflerinde geçirmeyi isteyecek kadar etkilenmişsiniz, sizin de yolunuz düşerse, Tokat'ta ki Ballıca Mağarasına bir uğrayın. Tavsiyemdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ballıca Mağarası yeni hedeflerimiz arasında ama bu sene zor görünüyor seneye inşallah

      Sil
  3. Mağaralar çok etkileyici oluyor. Mersin Aydıncık' ta da Gilindire mağarası var o da çok etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
  4. Yurdumuzun her yeri ayrı güzel.

    YanıtlaSil
  5. Güzel ülkemizin birçok yerinde bu tarz mağaralar var, çoğu da tesadüfen keşfedilmiş. Yolum düşerse burayı da görmek isterim. Tşkler

    YanıtlaSil
  6. Biz de Yalova'dayken gitmiştik. Ama girişte kimse yoktu, ışıkları kapalıydı, kapısından döndük.

    Türkiye'nin en büyük ikinci mağarasıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Talihsizlik olmuş keşke o kadar yolu gitmişken uğrama şansınız olsaymış

      Sil
  7. awesome article..
    thanks for visiting my blog and have a nice day

    YanıtlaSil
  8. Etkileyici görünüyor hiç mağara ziyaretinde bulunmamış biri olarak etkilendim fotoğraflardan son fotoğraf da çok artistik olmuş🙃

    YanıtlaSil
  9. anaaan saol duymadım yaaa gezi listeme ekledim saoool :)

    YanıtlaSil
  10. Ben bu mağarayı hiç duymamıştım gerçekten çok güzel bir tanıtım olmuş teşekkür ederim

    YanıtlaSil