29 Mayıs 2019 Çarşamba

NOSTALJİ YAPALIM MI? BEYAZ BALİNA AYDIN

      balina aydın ile ilgili görsel sonucu

1992 yılında ben daha 14 yaşındayken Sinop Gerze'de beyaz bir balina görüldü. Hepimizin haberi duyduğumuzdaki şaşkınlığını bugün bile çok net hatırlıyorum. Karadeniz'de hamsi dışında balık tanımayan millet beyaz bir balinadan bahseder olmuştu. 

Açıkta balıkçılar tarafından fark edilen önce korku sonra sempati yaratan balinaya yüzündeki gülümser ifadesi sebebiyle dönemin down sendromlu ve balıkçıların sevdiği Aydın ismindeki bir engelli vatandaşımızın ismi vermişlerdi. Ve Balina Aydın önce Gerze'nin ve Sinop'un ardından tüm Türkiye'nin sevgilisi olmuştu. Hatırlıyorum babam kardeşim ve beni sahile götürmüştü balina görmeye. İskele nasıl kalabalık mümkün değil insanları geçip denizi görebilelim. Allah'tan yedi düvelden balıkçı olan amcam ve tüm balıkçıları tanıyan babam sayesinde bir balıkçı teknesine bindik. Denizin ortasında tüm sevimliliği ile Aydın göründü. Balıkçılar ona minik balıklar atarak tekneye yaklaştırdılar. O kafasını sudan çıkardı ve işte o an ben onun kafasına dokundum :)) Korkmadım. Sanki evcil bir kedi gibi sıcak kanlıydı. 

Şimdi 41 yaşında kocaman bir kadın olarak bugün internette eski Sinop fotoğraflarına bakarken karşıma çıktı Aydın. O zamanlar sosyal medya hatta internet diye bir şey olmadığından ve herkeste fotoğraf makinesi bulunmadığından o an ölümsüzleştirilemedi. Ama ben hiç unutmadım. 

Ahh çocukluğum ne kadar sürprizli ve güzeldi.

Ä°lgili resim

8 yorum:

  1. aaaa hatırladım ben bu haberi yaa ...nerden nereye..gerçekten tam bir nostalji oldu..teşekkürler ....

    YanıtlaSil
  2. Demek Aydın'la tanıştın:) Çok iyiymiş :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir anı ve de ne değerli.

    YanıtlaSil
  4. Haberlere çıkardı beyaz balina aydın o dönemde

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bloğunuza i adeyi ziyarete geldim :)
    Hiç duymamıştım ama çok tatlıymış yaa:) ne güzel bir anı :)
    Sizi takibe aldım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. İlginç bir habermiş. duymamıştım.

    YanıtlaSil
  7. memnun oldum 'aydın' :)))

    YanıtlaSil
  8. Karadeniz'de hamsi dışında balık tanımayan millet beyaz bir balinadan bahseder olmuştu.

    YanıtlaSil