23 Mayıs 2019 Perşembe

ÇİRİŞ OTU İLE TANIŞTIM

                             Ã§iriÅŸ otu ile ilgili görsel sonucu

Geçen hafta pazarda dolaşırken hep gördüğüm ama ne olduğunu bilmediğim bu arkadaşa bir şans vermek istedim. Tezgaha yanaştım ve usulca sordum.

- bu arkadaşın adı ne? 
-Çiriş abla
-Hımm nasıl pişiriliyor acaba?
-ıspanak gibi..ıspanağa ne yapıyorsan buna da onu yapabilirsin
-ver ordan 1 kg çiriş



 Ã§iriÅŸ otu ile ilgili görsel sonucu

Türkiye'de hemen hemen her yörede yetişiyormuş. Sağlık için oldukça faydalı.Şimdiye kadar mutfağımda yer vermediğim için çok üzgünüm. Bu akşam pazara gittiğimde hem pişirmelik hem de buzluk için almak istiyorum. Ancak sanırım bitmek üzereymiş. :((

Nasıl yaptın derseniz. 1 soğanı kavurdum. Üzerine acı biber salçası, ve iyice yıkayıp toprağından arındırdığım çiriş otunu doğrayarak ekledim. Bir kaç tur çevirdim ateşte. Üzerine biraz pirinç, tuz, karabiber göz kararı çok az su. Kısık ateşte pişirdim. Üzerine yoğurtla servis ettim. Şimdi de böreğini yapmayı deneyeceğim. Onu da sizlerle paylaşırım.

Çiriş nasıl temizleniyor derseniz kök kısmında zarımsı bir bölüm var. Onu soyduğunuzda tane tane ayrılıyor birbirinden. Ben sirkeli suda beklettim, sonuçta kök bitki ve oldukça kum çıktı içinden.

Denerseniz ya da farklı tarifleriniz varsa benimle paylaşırsanız sevinirim. Sevgiler, hayırlı iftarlar.

10 yorum:

  1. Daha önce duymamıştım. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de Yalova'daki pazardan görüp alıyordum. Burada pek rastlamıyorum.

    Aklıma İzmir'deki pazardan bir anım geldi. Böyle değişik otları pazarcıya soruyordum bu nasıl pişiyor diye. Adamcağız ilkinde başladı. Şimdi ablacım bunu haşlayıp bol soğanlı sarımsaklı kavur. Peki şu nasıl pişiyor diye sordum. Şimdi ablacım bunu haşlayıp bol soğanlı sarımsaklı kavur. Sorduğum her ota aynı cevabı aynı heves ve azimle anlattı ya adamcağız. Hepsinden aldım artık :D

    YanıtlaSil
  3. Eşim alıyordu, biliyormuş o , bende öğrendim. Çiğde yenilebiliyor.

    YanıtlaSil
  4. ilk defa duydum...ıspanağa ne yapıyorsanız aynısını yapın çok komik geldi bana sanki kötü birşey yapıyormuşuz gibi :)))kıyamam...teşekkür ederiz canım...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. hımm ot delisiyim yaa ama bunu bilmiyoreeee yaaaa : bulcam tımams :) ayy brokoli taze filizi, turp otu, kereviz yaparakları da nefis oluyoiiii :)

    YanıtlaSil
  6. Hiç duymadığım bir bitkidir. Çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
  7. Sayenizde bizde çiriş otu ile tanıştık teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Çiriş miymiş adı. Çok gördüm ama adını bilmiyordum.
    Bloğum yenidir destek olursanız sevinirim.Sizi takip ettim.

    YanıtlaSil
  9. valla biz daha çok sevdik...

    YanıtlaSil
  10. Bu sebzeden haberim yoktu. Tadını merak etmekteyim.

    YanıtlaSil