28 Nisan 2023 Cuma

OKUMA LİSTESİ

Bu aralar sürekli kitap okuyorum. 

Evde canım sıkıldıkça açıyorum bir kitap kapağı ve yeni maceralar yeni hayatlarla tanışıyorum.

Okuduklarımı ve ben de bıraktıklarını sizlerle paylaşmak istedim.



Ece Vahapoğlu'nun Öteki isimli kitabını tamamen rastgele bir şekilde Yalova'da kurulan bit pazarından 5 Tl ye aldım. Daha önce Vahapoğlu'nun bir kitabını okumamıştım. 
Kitap Amerika'da eğitim görmüş birbirini pek tanımayan iki arkadaşın yani Esin ve Kübra'nın öyküsü. Esin çok başarılı modern bir sunucu, Kübra ise muhafazakar yaşayan iyi eğitimli bir iş kadını. Yıllar sonra karşılaşmaları ve iki farklı dünyanın birbirine karışmasını anlatıyor. Okurken sıkılmadım. Aksine hep bir merak uyandırıyor. Belki ilginizi çekebilir.

*************************************************************                   ************************


Yine pazardan aldığım bir kitap daha. Sen Kimsin? 
Bu kitapta evli ama mutsuz insanların birbirleri ile olan bağlantıları, aldatmalar, kandırmacalar, namus, iş hayatındaki oyunlar anlatılmış. Kitap +18 olarak satılmalı. Çünkü çok fazla aldatma sahnesi var. Sevdim mi kitabı Hayır. Kurgular, birbirleriyle olan bağlantılar kopuk gibi geldi bana. Aranızda okuyan varsa fikrini öğrenmek isterim.

************************************************************************************


Yarınsız Yarın şarkıcı, söz yazarı Nazan Öncel'in bir kitabı. Değişik bir kitap. Hızlı okunuyor. Anlatımı güzel. Ama hikaye beni sarmadı. 5 yaşında babasını kaybeden Fuzuli Umut'un çocukluk aşkı olan Lale ile örüntülü hikayesi. Sonu şaşırtıcı ama inandırıcı değil. Meraktan alıp okunabilir.

*************************************************************************************


Çizgili Pijamalı Çocuk desem sizde ne çağrıştırır. Ben de mükemmel bir kitap ve iyi uyarlanmış muhteşem bir filmi çağrıştırıyor. İşte o kitabın yazarından ustaca yazılmış bir kitap daha. Zirvenin Dibindeki Çocuk. Anne ve babasını kaybeden, yetimhanede kalırken halası tarafından alınan ve Hitler'in karargah olarak kullandığı bir dağ evine çocuk olarak giren Pierrot'un hikayesi. O kadar gerçek bir yerden yazılmış ki okurken elinizden bırakmak istemeyeceksiniz. Gerçekten çok başarılı bir kitap.

*************************************************************************************


Kırmızı Oda'nın fenomen olduğu dönemde Alya olarak hikayesini izlediğimiz karakterin kitabını okumak beni biraz sıktı açıkçası. Keşke diziden önce okumuş olsaydım. Bildiğim ve sonunun nereye bağlanacağını bildiğim bu hikayeyi roman olarak okumak zor oldu benim için. 

************************************************************************************










3 yorum:

  1. john boyne aklımda olsun bikaç iyi kitabı var :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Kitapları ve onları okuyanları hem takdir eder, hem de severim. Kitap okuyandan zarar gelmez. Bilakis kitap okumak, aydınlanmaktır.
    Sağlık ve esenlikler dilerim. Her şeyin gönlünüzce olmasını dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, çok uzun zaman oldu Ağaç Ev Sohbetleri dışına çıkamıyorum. Bu dönemde ben de çok kitap okudum ama ne yazık ki sıcağı sıcağına yazmakta olduğum değerlendirme yazılarımı dahi yazamadım. Yukarıda listelediğiniz kitaplardan sadece Gülseren Budayıcıoğlu'nun Hayata Dön kitabını okumuştum. Diğer bütün kitaplarını da okumama karşılık dizi filmlerini izlemedim. Gülseren Hanım bu kitap ve filmlerinden sonra epey müşteri kazanmış olmalı:)

    YanıtlaSil