26 Temmuz 2022 Salı

HAYRAN OLDUĞUM ŞEYLER / DENİZ

Sizde de var mıdır canınız sıkıldığında deniz kenarına oturup saatlerce ufka bakma alışkanlığı. Sanırım bu bana babamdan miras bir tutku. Çünkü Sinop'ta denizin içine uzanan bir şehrin çocuğu olarak büyüdüm ben. Bilmeyenler için söyleyeyim Sinop bir yarımdadır ve şehir suyun içindedir neredeyse. Sağım, solum, önüm, arkam deniz olunca hem yazını hem kışını görünce en hırçın halinden en durgun haline kadar her anına tanıklık edince denizi sevmemek mümkün olmuyor. 




Babamla biz çok küçükken iskeleye balık tutmaya giderdik. Biraz balık tutar, bolca yüzerdik. Biraz büyüyüp yüzme işini öğrenince Hamsilos'a balığa gitmeye başladık. Sarp kayalardan denize oltamızı sallar, bahtımıza ne çıkacak beklemeye başlardık. Geceler boyu denizden nasibimizi arardık.





 Babam yurtta büyüdüğü ve çokça yalnız kaldığı için sanırım dertleşmek için kendine denizi seçmişti. Neye canı sıkılsa ya da ne zaman mutlu olsa bunu denizle paylaşırdı. Ben ona eşlik edecek ve dertleşecek yaşlara geldiğimde birlikte deniz kenarından ufku seyrederek sohbet etmeye başlamıştık. 


Şimdi ben ne zaman canım sıkılsa, aklım bir şeye takılsa bunu çözmek için kendimle kalmak istesem denize sığınırım. Saatlerce oturur, ufka bakar, maviyi içime çekerim. Öyle büyük ki bu sevdam küçük oğlumun ikinci adı Deniz.






8 yorum:

  1. eveet deniz aynı zamanda sakinleştiriyor insanı. en güzel deniz ise yunan adalarında maviliği ve temizliği ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adaları gidip görmek nasip olmadı. İstiyorum ama bakalım

      Sil
  2. Denizlere ne çok anlam ne çok görev yüklüyoruz. Bakmak bile tam bir terapi. Babanızla olan anılarınız ne kadar güze ne kadar şanslısınız :)

    YanıtlaSil
  3. Selam Sinop fotoğrafını görünce mutlu oldum. Benim torununun adı da Deniz. Şimdi Sinop toz içinde millet bahçesi yapılıyor inşaat işleri bitmedi. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ortak bir paydamız varmış :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Siz, o çok ihtiyaç duyduğunuz denizin yanı başındasınız. Efendim, bizler bozkırın ortasındayız. Ben de artık bilgisayarı açıp dijital ortamda denize bakıyorum. Sizin ki kadar etkili olmuyor ama, idare ediyorum.
    Çok güzel bir paylaşımdı. İnanın kendimi gerçekten o denizin dibinde hissettim. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil