20 Haziran 2022 Pazartesi

HAYRAN OLDUĞUM ŞEYLER 2 / ÇELLO

Çello ya da daha çok bilinen adıyla Viyolonsel çocukluğumdan beri sesine hayran olduğum bir müzik aletidir. 16. yy'da Fransa'da dünyaya geldiği tahmin ediliyor. Kemangillerden olmasına rağmen onlar gibi ince ve tiz değil daha tok bir sese sahip. Görüntü itibariyle de kadın vücuduna benziyor. O yüzden çok güzel :))




Çello 4 telli bir müzik aleti ve çıkardığı ses bilimsel olarak insan sesine en yakın ses. ( müzik aletleri arasında )

Benim çelloyu keşfetmem ise şöyle. Babam biz küçükken ders çalıştığımız zamanlarda evde klasik müzik açardı. Ya da Kitaro Silk Road dinlerdi. O dönemde kulağıma yer eden bu seslere ergenliğimle birlikte daha fazla ilgi duymaya başladım. Ve Haydn Çello Konçertosu ile tanıştım. O kadar büyülendim ki hala ders çalışmam ya da bir işe odaklanmam gerektiğinde açar dinlerim. 


Son dönemlerde ise Hauser adında genç bir çello sanatçısını keşfettim. Modern ve yeni şarkıları çello ile mükemmel bir şekilde birleştiren bu adam hem tarzı hem de görselliği ile bana yeniden ve yeniden bu müzik aletini sevdirdi.


Daha önce dinlemediyseniz eğer TIK TIK


Haydn Konçertosu https://www.youtube.com/watch?v=JGBZIfaxfrM

Hauser https://www.youtube.com/watch?v=-DitEAtjrWg

Hauser Caruso https://www.youtube.com/watch?v=H7uakHWdSr4



6 yorum:

  1. eveet ben de bulunca gidiyorum klasik müzik çello konserlerine :) haydn haendel bach ın filan var eveet :)

    YanıtlaSil
  2. Hauser simdi dilneyecegim.Sayende ogrenmis oldum

    YanıtlaSil
  3. Bu alete aşığım resmen. Ben Fransa' da yetişmiş çok iyi bir çellist kadınla birlikte tanıdım bu enstrümanı. (adını hatırlayınca tekrar gelip yazacağım) Hayatı bir filme konu olmuştu, maalesef çok genç yaşta eklem ve sinirlerininin çalışmadığı bir hastalığa yakalanıp ölmüş. Hauser' in performansları da iyidir. :)

    YanıtlaSil
  4. spama bakmayı unutmaaa :) benim yorumlar orda herhaldesi :)

    YanıtlaSil
  5. Çello gerçekten çok güzel bir enstrüman. Haydn konçertosunu ben de çok seviyorum. Hauser gerçekten yetenekli ama nedense biraz ukala bir tavrı var gibi geliyor bana. Önceden 2 arkadaş çalıyorlardı ama ne olduysa Hauser ön plana çıkıp tek başına devam ediyor sanırım.

    YanıtlaSil
  6. Hauser'ın üyesi olduğu 2Cellos grubunun bir linkini bırakayım buraya:
    https://youtu.be/P3LjmYl4Yd8

    YanıtlaSil