21 Haziran 2022 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 148

 Bu haftanın konusu Blogdedektifi tarafından belirlenmiş.

"Ön yargı yapar mısın? Ön yargı yapanlara karşı yaklaşımın nasıl? "


Yazmaya başlamadan önce bir video paylaşmak istiyorum sizlerle.

https://www.youtube.com/watch?v=KiQ8r7r7roc


İzlediniz mi?

Ben de izlediğimde gözlerim doldu. Kendimi kötü hissettim. Çünkü her gün yanımızdan, sokağımızdan bizden farklı görünen insanlar geçiyor. Ya da hayat tarzı bize uymayan insanlarla karşılaşıyoruz. Çoğu zaman görmezden gelip geçip gidiyoruz. Çünkü maalesef ki bizim ülkemiz farklılıkların hoş görülmediği bir toplumdan oluşuyor. Ve bizlerde bu kültürle yetişiyoruz. Senin gibi olmayandan korkmayı öğreniyoruz. Korktuğumuz için uzak durmayı öğreniyoruz. Sonrasında da nasıl bize öğretildiyse bizlerde çocuklarımıza öğretiyoruz. 

Mesela benim eşim dövme konusunda aşırı tepkiliydi. Büyük oğlumuz lise sona geldiğinde dövme yaptırmak istediğini söyledi. Evde büyük bir probleme dönüştü bu durum. O istedikçe baba tepki verdi, baba tepki verdikçe o daha çok istedi. Ama baba kazandı. Oğlum dövme yaptırmadı. Allahtan  insan öğreniyor ve gelişiyor her gün. Eşimle yaptığımız bir konuşma sırasında çocuklarımızın bize ait olmadığını, onların farklı bireyler olduğunu konuştuk. Kendi istekleri, kendi doğruları, kendi yaşam tarzları vardı ve biz buna alışmak zorundaydık. Eğer hepimiz aynı insan olsaydık Yaradan baştan tornadan çıkarırdı hepimizi. 

İnsanların ırkları, memleketleri, cinsiyetleri, yaşam tarzlarıyla ilgili benim ön yargım yoktur. herkesin istediği gibi yaşamaya hakkı olduğunu düşünenlerdenim. DOĞRU dediğimiz şey kime göre neye göre yani. Ama benim de yaptığım ön yargılar yok mu? Elbette var. Mesela ben de siyaset konusunda takıntılıyım. Bazı fikirlere bazı ideolojilere tahammülüm yok. Eğer kişiden bu tarzda bir elektrik alırsam kendimi uzak tutuyor ve hayatlarıyla ilgili yargılarda bulunabiliyorum. Kendime kızıyorum ama elimde değil oluyor maalesef.



6 yorum:

  1. güzel yazmışsın, haklısın, bizim ülke bu konuda çok fena. dövme anladım, videoyu izledim, saol yaa önemliymiş :) insta story de izledim seni de çok güldüm bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videoların devamı gelecek tatlım. Sen instagramdan takip etmeye devam et :))

      Sil
  2. Videoyu izledim. Evet, etkileyiciydi. Bugün aynı deneyi tekrarlasak elde edeceğimiz sonuç farklı olmayacaktır. Video sadece gerçeğin bir tezahürü. Herhangi bir çözüm getiriyor mu, sanmam. Farkındalık yaratmak, pöh. Önyargıyı ortadan kaldırmak bireysel olarak üstesinden geleceğimiz bir iş değil. Bu konu devletin işi. Şimdi küçük yaştaki çocukları hırsızlığa, dilenciliğe, uyuşturucu taşıyıcılığına ve her türlü pis işlere alıştıran çeteleri biliyoruz. Restoranda rol icabı görünüşü değiştirilen çocuğu görünce çantasını emniyete alan müşteriyi önyargısından dolayı ne kadar suçlayabiliriz? Birkaç kez esnaflık yaptık. Çingeneler beş altı kişilik gruplar halinde gözlerine kestirdikleri dükkâna girerler. Tecrübeli bir esnaf anında başına geleceği bildiği için bu insanları başından savar. Biz tecrübesizliğimizin kurbanı olduk. Normal bir müşteri gibi dükkâna girdiler. Al takke ver külâh, banknotların yeni çıktığı zamanda 200 TL dolandırdılar. Hünerlerine şapka çıkarttım. Ama sonraki işlerimde sürü halinde gelen çingene kadınlarına karşı hep önyargılı oldum.
    Güzel giyimli bir çocuğa sempatiyle yaklaşıyoruz. Çünkü ondan bir zarar gelmeyeceğine dair önyargımız var. Bunu tecrübe etmişiz, onların sebebiyet verdiği ne bir suç görmüşüz ne de duymuşuz. Dış görünüşe göre hüküm vermenin doğru olduğunu savunmuyorum ama kendi güvenliğimiz için gerçekleri kabul etmek zorundayız. Ben de insanlar arasında ırk, dil, din ve sosyal statü bakımından bir ayrım gözetmiyorum. Siyaset konusunda da takıntılıyım. Her şeye kutsallık atfeden, milli konuları ve dini inançları sömüren ve bunların oyununa gelip hem kendine hem millete zarar veren insanlara karşı önyargılıyım. Bu tür insanların bir kısmının hain, egoist diğer kısmının at gözlüğü takmış, cahil, beyinsiz olduğuna dair değişmez bir önyargım var ki bunu asla değiştiremem. Bundan dolayı kendime kızmadığım gibi, aksine kendimle gurur duyarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığın her kelimeye katılıyorum. Ben yazarken tam da dürüst olmamışım sanırım onu farkettim. Sanırım ben de kendime çok kızmıyorum.

      Sil
  3. Çok güzel bir video olmuş ilk defa gördüm bu videoyu... Bloğunuzu yeni gördüm takibe aldım ve bloğumda BLoG LisTeM'a sizin bloğuda ekledim. Orada güncel blogları görebilirsiniz :) Çaya beklerim ;)

    YanıtlaSil