28 Haziran 2022 Salı

KİTAP ÖNERİSİ / BOYALI KUŞ

Geçen hafta sonu arkadaşlarla birlikte kitap satın aldık. Üç arkadaş kişisel gelişim kitapları tercih ederken Tekin Boyalı Kuş kitabını sipariş verdi. Daha önce adını duymadığım ve fikrimin olmadığı bu kitabın kargosu ilk bana ulaşınca hemen okuyup vereyim sana dedim ve biz Jerzy kosinski ile tanışmış olduk.
Kitap müthiş etkileyici. Okurken sahneler bir bir gözümün önünde bir film sahnesi gibi canlandı. Savaş döneminde anne ve babasından ayrılmak zorunda kalan 6 yaşındaki bir çocuğun oradan oraya sürüklenirken yaşadıklarını anlatıyor. Bir yandan savaşın acımasızlığı diğer yandan insanların kötülüğü ile birleşince dayanılması zor bir hale getiriyor minik bir çocuğun tek başınalığını.

Kitap 1965 yılında basıldığında pek çok ülkede yasaklanmıştır. Kimine göre ülkelerini kötülemekte kimine göre ise komünizm propagandası yapmaktadır. Ancak her şeye rağmen 31 dile çevrilerek dünya üzerinde milyonlarca okuyucuya ulaşmıştır. 



Kitabı sever misiniz bilemiyorum ama kesinlikle üzerinizde yıllarca unutamayacağınız bir etki bırakacağı kesin. O kadar çarpıcı ki bu kitap beyaz perdeye de aktarılmış. 



Bu aralar ne okuyayım diye düşünüyorsanız benden size tavsiye olsun.




4 yorum:

  1. Bakayım ben bu kitaba bi ara. Teşkkürler...

    YanıtlaSil
  2. müthişli kitap evet. boyalı kuş da bir terim oldu artık. yani bir çeşit marjinal, aykırı, devrimci insan gibi anlamlara geliyor. bulutsuzluk özlemi nin şarkısı var tabisi bir de :)

    YanıtlaSil
  3. ortaokulda okumuştum çok etkilemişti beni yazar..

    YanıtlaSil
  4. Dün akşam başlamıştım ben de. Grup okuma kitabımız Boyalı Kuş...

    YanıtlaSil