19 Ocak 2022 Çarşamba

KİTAP ÖNERİSİ / KAYIP TANRILAR ÜLKESİ

 


Ahmet Ümit kitaplarından pek zevk aldığım söylenemez ( di ) 

Kayıp Tanrılar Ülkesi yazarın 2021 yılında yazdığı ve mitoloji, cinayet, insan hakları, azınlıklar üzerine kurgulanmış bir kitabı. 
Arkadaşımın elinde görünce bu aralar kitap okumaya hazırım ver önce ben okuyayım diyerek elinden aldığım ve meraktan bir günde bitirdiğim bir roman oldu. Eskiden beri ilgi duyduğum mitoloji, tanrılar, Zeus ve Anadolu'nun efsanevi geçmişi bugünün Almanya'sında işlenmiş bir Türk cinayeti ile birleştirilerek güzel bir kurguyla yazılmış. Öyle ki bu katilin kim olduğunu öğrenmeden uyuyamam dedim ve kitabı elimden hiç düşürmeden bitirdim. 
Katilin kim olduğunu, hikayenin nereye varacağını en son bölüme kadar asla tahmin edemedim. Ki bu konuda yetenekliyimdir aslında. Genelde kitapların kurgusunu hemen çözerim ama bu sefer olmadı.

Aslında bu kitapla tanışmamız bu yaz tatilinde olmuştu. İzmir'e giderken eşim Bergama Antik Kentini görmek istiyorum, deyince rotamızın üzerinde olan antik kenti ziyaret etmiştik. Hatta BU YAZIMDA https://sevdadanyazilar.blogspot.com/2021/08/bergama-pergamon-antik-kenti.html antik kenti anlatmıştım. Gezimiz bittiğinde çıkışta yer alan dükkanlarda bu kitap satılıyordu. Kitap burayı anlatıyor, mutlaka okumalısınız demişlerdi. İtiraf etmeliyim ki biraz mesafeli durduğum bir yazar olduğu için kitabı almamıştım. Keşke hemen alıp, henüz büyüsü bozulmadan okusaymışım.

Cinayet, polis hikayeleri ve mitoloji seviyorsanız mutlaka okumalısınız.

Tavsiye notum 10 üzerinden 9

1 yorum: