17 Ocak 2022 Pazartesi

KİTAP ÖNERİSİ / BALIKÇI VE OĞLU

 


Bu yıl geçen yıla oranla daha fazla kitap okumak istiyorum. Okuldu sınavdı derken 2021 yılı en az kitap okuduğum yıl olarak kayıtlara geçebilir. Ve bu benim için çok büyük bir kayıp. 

Bu yılın ilk kitabı Zülfü Livaneli'nin son romanı Balıkçı ve Oğlu oldu. Ben Livaneli kitaplarını zaten çok seviyorum, okuması rahat insanı yormayan ama düşünmeye zorlayan kitaplar. 

Bu kitapta göçmen meselesi işlenmiş. Kayıklarla Yunanistan'a kaçırılan, kaçmak zorunda kalan insanların ege insanının gözünden hikayesi. 

Balıkçı Mustafa'nın denizde kaybettiği oğlu Deniz'in yerine gelen göçmen bebek Samir'in üzerinden bir hayat mücadelesi, günümüzün en büyük sorunu olan göç hikayesi anlatılıyor. 

Ben kitabı çok sevdim. Tavsiye ederim. 

2 yorum:

  1. ben de tavsiye ediyorum, tasarım ve içerik olarak beni de cezbetmiştir

    YanıtlaSil
  2. Ben de severek okudum bu kitabı. Emeğine sağlık, selamlar :))

    YanıtlaSil