2 Ekim 2020 Cuma

İLK DEFA TURŞU KURDUM :))

 


Kaç yaşıma geldim hala anne ve kayınvalide elinden geçiniyordum. Turşularım, yapraklarım, tarhanam, eriştem hep sağolsun becerikli annelerimden geliyordu. 
Bu yıl iş yerinde becerikli arkadaşlarımın ay turşu kurdum, sirke yaptım, erişte kestim muhabbetleri fazlaca konuşulunca dur ya ben neden yapmıyorum ki dedim kendime ve dün hayatımda ilk kez salatalık turşusu yaptım.

TARİF:
2 kg kornişon
1/2 çay bardağı sirke (elma ya da üzüm)
1 çay kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı iri tuz
Her kavanoz için 3-4 adet limon tuzu
Bolca sarımsak
Ve kaynar su

Kornişonları yıkadım. Başlarını fazla derin olmamak şartıyla kestim. 600 ml kavanozlara (evde vardı) önce sarımsak sonra kornişon araya tekrar sarımsak tekrar kornişon olacak şekilde sıkıca dizdim. En üste diğer malzemeleri belli bir sıralama olmadan koydum. Herşey kavanoz içine girdikten sonra kaynar su ile üzerine gelecek şekilde doldurdum. Yeni aldığım kapakları sıkıca kapattım. Ve bir bez üzerine ters şekilde koydum. Bir gece balkonda serinde beklettim. Sabah ışık almayan mutfak dolabıma kaldırdım. Rivayete göre 2 hafta sonra kütür kütür yenecek turşum hazır olacak.

Ayy dua edin güzel olsun. Corona günlerinde doğal probiyotik çok faydalı hem de kışın kuru fasulyenin yanında muhteşem olur :))

7 yorum:

  1. Elinize sağlık :) Biz de yavaş yavaş yapıyoruz kış hazırlığını. Annemden ne öğrensem kârdır mantığı ile ben de öğrenmeye çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık inşallah güzel olur turşu

    YanıtlaSil
  3. Annem bu salatalık turşusuna tane karabiber koyar. Salatalıkların diri kalmasını sağlıyormuş. Gerçekten de öyle oluyor.:) Ellerinize sağlık, afiyetle yiyin...

    YanıtlaSil
  4. oleeey ben deee haftasonu daptım domates de daptım bi de bugün lor daptım son yazımdaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Afiyet olsun, turşu candır :)

    YanıtlaSil