28 Ocak 2019 Pazartesi

FİLM ÖNERİSİ / BİZİM İÇİN ŞAMPİYON

                                                   bizim için şampiyon ile ilgili görsel sonucu

Bizim İçin Şampiyon filmini hem sosyal medya üzerinden hem de bizzat izleyen arkadaşlarım tarafından "mutlaka" izlemem gerektiği hissine kapılmıştım ki eşim sürpriz yaparak "hadi şampiyona gidiyoruz" dedi. 

Önceden bilgim olduğu için cebime bir dünya kağıt mendil doldurdum, kesin ağlayacaktım ve ağladım :)

Filmden yıllar önce Yılmaz Özdil'in Atman ailesini anlattığı bir yazı okumuştum. O yazıdan sonra Türkiye'de Atatürk öncülüğünde başlatılan atçılık sporu ve gelişimini araştırmıştım. Atman ailesi bu konuda gerçek öncüler. Türkiye'nin değil dünyanın ilk kadın jokeyi bu aileden mesela. Konuyu mutlaka araştırmalısınız.

Filme gelince gerçek bir hikaye ancak bu kadar gerçek anlatılabilirdi. Taa çocukluğumun dizisi Gençler'den beri hayran olduğum Fikret Kuşkan baba rolünde muhteşemdi. Ona her baktığımda acısını içimde hissettim. Farah çok çok iyiydi. Ekin Koç daha önce hiç bilmediğim bir oyuncuydu. Bu filmdeki gerçekçiliğine, mimiklerine bayıldım. Tek kelimeyle muhteşemdi. 

                                                       BOLD PÄ°LOT ile ilgili görsel sonucu

Bold Pilot ve onun daimi jokeyi - ki kendisi Türkiye'nin en iyi jokeyi-  Halis Karataş'ın birlikte yarattıkları umut, geriden gelenlerin her zaman kaybetmeyeceği, şampiyon olmanın ne demek olduğu ve bunca yarış, heyecan içinde yaşanan muhteşem ve tertemiz aşk.

Tekrar tekrar izlemek isteyeceğiniz hatta film arasına girdiğinde tüm salondan "aaaaaaaaaaaa" sesini duyabileceğiniz bir film olmuş. Öyle ki sinemada arka sıramızda oturan genç bir bayan ağlamaktan film bittikten sonra bile salondan çıkamadı. hıçkıra hıçkıra ağlıyordu. Ben o kadar ağlamadım ama 14 yaşında ve bu tarz filmlerden hiç hoşlanmayan oğlum bile ağladı, filme bayıldı. Bir daha izlesek mi diye sordu hatta. 

Mutlaka ve mutlaka zaman ayırın, izleyin. Çok beğeneceksiniz.

11 yorum:

  1. Bende yorumlamıştım blogumda. Etkileyici hayat hikâyesi.

    YanıtlaSil
  2. Bir türlü fırsat bulup gidemedim ya hep aklimda

    YanıtlaSil
  3. Bizim İçin Şampiyon filmini izlemedim. Anlattığınıza göre ilgi çekici bir konusu var. En kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum. Teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
  4. Filmi izlemiştim çok beğendim dram türünde böyle başarı elde edeceğini sanmıyordum ama gişesi 2 milyonu geçti diye biliyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Dün bu filme girecektim vazgeçtim. Ciceroya girdim. Takipteyim

    YanıtlaSil
  6. Yarın kızımla sinema günümüz şampiyona gidelim dedim pek yanaşır gibi olmadı ama kandırmalıyım sanırım senin yorumundan sonra

    YanıtlaSil
  7. İzlenecek filmler listesine ekliyorum. Çok Teşekkürler öneriniz için :) Kesin ben de ağlarım :))

    YanıtlaSil
  8. Aşırı dramdan pek hoşlanmam ama "Bizim İçin Şampiyon" sanırım izlenmesi gereken filmlerden, merak ettim açıkçası.

    YanıtlaSil