6 Mart 2023 Pazartesi

OKUMA LİSTESİ / CAMDAKİ KIZ

Geçirdiğimiz sıkıntılı günlerin bana kattığı onca dert, tasa içinde tek faydası kitap okumaya aşırı hızla dönüş yapmam oldu. Kafamı meşgul etmek kimseye küfür etmeden, isyan etmeden, lanet okumadan geçirilen bir gün anlamına geliyor.

Uzun yıllardır televizyondan kopmuş olmanın mutluluğunu yaşıyordum. Ancak hem siyasetin kaynayan kazanı hem de malum deprem sürecinde yeniden haberlere düştüm. Sabahtan akşama telefondan takip ederken, akşamları ekran başındayım. Baktım olacak gibi değil, kendime bir süveter örmeye ve kitaplarıma sığınmaya karar verdim.

Bu hafta sonu okuduğum kitap aslında Türkiye'de uzunca bir zamandır çok popüler olan Gülseren Budayıcıoğlu'nun Camdaki Kız kitabı. Biliyorum televizyonda dizisi var ve sanırım hala devam ediyor. Ancak ben diziyi hiç izlemedim. O yüzden hikayeye yabancıyım.


 

Kitap anne ve baba bildiği insanların torunu olduğunu öğrenen, ensest bir ilişki sonrası dünyaya gelmiş, kimsenin sevmediği bir çocuk olarak büyütülmüş, sonrasında evlendiği adam tarafından da hiç sevilmemiş hiç değer görmemiş, evliliğin girdabında boğulurken Hayri'ye aşık olarak bütün hayatını tek bir kararla değiştirmiş bir genç kadın. O kadar zor bir hayatı olmuş ki okurken Hayri'ye olan aşkına hak veriyor insan. Tabi Hayri de ona aşık ama evli, çocuklu tam bir Anadolu erkeği. Ama öyle çok sevmiş ki Nalan'ı birbirlerine olan tutkuları yüzünden neler neler yaşamışlar. 

Hikaye insanı sarıyor hemen. Kitap yazılış şekli sebebiyle oldukça hızlı okunabiliyor. Akışkan, insanı yormayan bir anlatış dili var. Misal ben yatarken okumaya başladığım kitabı sabah uyandığımda bitiriverdim :)) 

Hala diziyi seyretmemiş ve benim gibi konuya yabancıysanız alıp okuyabilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Bazı kitapların dizi ya da filmlerini izlemek farklı tepkiler yaratabiliyor. Hayal kırıklığı veya daha iyi bulmak gibi. Camdaki Kız , geçen yıl izlediğim tek diziydi. Yayınlandığı kanalı bile sadece onun için açıyorduk. Konu ilginçti, oyuncular çok başarılıydı, iç ve dış mekan çekimleri çok iyiydi. Bu yıl eskisi kadar keyifle izleyemedim ama zamanla daha iyiye gitti. Kitabını okumadım. Diziyi izlerseniz seversiniz sanırım.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi kitabın özetini sizden okuyunca genelde dizi benziyormuş, ama tabi o kadar uzatılmış ki daha Hayri'nin evli olduğu yeni ortaya çıkacak . Takip ettiğim bir dizi. Kitapla ilişkisi var ile yok arası.

    YanıtlaSil