26 Ocak 2023 Perşembe

DOMUZ GRİBİ OLDUM...

Geçen hafta sonu Uludağ gezimiz vardı. Neşe içinde, dağ zirvesi için güneşli ve sıcak sayılabilecek bir havada eğlendik. Öyle ki üzerimizde ki montlar bile fazla geldi. Pazar günü geziden sonra eve geldim, her şey yolundaydı. Pazartesi işime geldim, yine her şey yolundaydı. Pazartesi akşam eve gittim, yemeğimi yedim, çayımı içtim gayet sağlıklı bir insan olarak uykuya geçtim. Sabah saat beş gibi korkunç bir ağrı, nefes darlığı ve öksürükle uyandım. Size anlatamam. Kolumu bile kımıldatacak durumda değildim. Gece gece bana ne olduğunu anlayamadım.

Sabah hemen aile hekimime muayene olmaya geldim. Bana zatürre olabileceğini söyleyerek, tedaviye başladı. İstirahat verdi ve mutlaka göğüs hastalıklarına görünmem gerektiğini de ekledi. Ancak benim bırak göğüs hastalıklarına gitmeye eve gidecek mecalim yoktu. Eve kendimi zor attım.

Çok yoğun bir kürek kemiği ağrısı ( ağlattı beni ), nefes darlığı, öksürük ve ateş. Bir gece de başıma gelenlere inanamayacak kadar hastaydım. Durumlar salıdan perşembeye daha kötü olunca göğüs hastalıklarına muayene olmaya gittim ve yapılan test sonucunda zatürre değil domuz gribi olduğum anlaşıldı.

Bu aralar çok fazla insandan uzun süre geçmeyen hastalık haberleri duyuyorum. O kadar çok virüs var ki ortalıkta hepimiz bir şekilde yakalanıyoruz. Ama domuz gribi denen şey bir acayip dostum. Ben covid de geçirmiştim ama inanın bu başka bir level.

Bitmeyen ağrı, düşmeyen ateş, hep yorgun ve nefes almada zorlanan bir beden. Allah'tan babam sağlık çalışanı ve bana evde serum takviyesi yapabilecek bilgi birikimine sahip. Annem hep yanımda. Yemek, içmek gibi dertlerle uğraşmak zorunda kalmadım. Bir de bunlarla uğraşacak olsaydım kesin mefta olmuştum.


Ne yapmak lazım ? Aslında her viral enfeksiyon için aynı. Maske, mesafe, hijyen. Covid zamanında alıştığımız maskelerden keşke bu kadar hızla ayırmasaydık yollarımızı. Çünkü hala her yer virüs.


Neyse bugün hastalığımın onuncu günü ve ben normal hayatıma geri dönebildim. Hala nefes darlığı ve çabuk yorulma sorunum olsa da buna şükür diyecek kadar iyiyim.



5 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun acil şifalar

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun. Bu sıra domuz gribi olan herkes ne kadar ağır olduğunu söylüyor. Dikkat etmek lâzım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Gecmis olsun, umarim tez zamanda eski sagliginiza kavusursunuz

    YanıtlaSil