5 Aralık 2022 Pazartesi

OĞLUM CÜZDANINI KAYBETTİ...

Geçenlerde küçük oğlum cüzdanını kaybetti maalesef. İçinde bir aylık harçlığı ( kendisi üniversite öğrencisi ), tüm kimlik kartları ve banka kartları ile birlikte şeytan aldı götürdü satamadan getirdi.


Böyle durumlarda yapılması gerekeler hakkında bilgimiz olmadığı için alt katta oturan polis arkadaşımıza danıştık. O da bize en yakın karakola gidip durumu bildirmemizin iyi olacağını söyledi. Gittik. Polisler tutanak tuttular ve kayıp ihbarında bulunduk.


Sonra kimlik kartımız için e-devlet üzerinden iptal işlemi yaparak yeni kimlik için gerekli olan harç parasını ( 37,5 Tl ) ödedik ve randevumuzu aldık. Ehilyet için Değerli Kağıt Bedeli olan 280 Tl ve Polis Vakfı için de 65 Tl toplamda 345 Tl ödedik. Tam ödemeleri yaptıktan 15 dakika sonra karakoldan cüzdanın bulunduğu bilgisi geldi ve hevesle giderek cüzdanımızı teslim aldık. Bulan kişi içindeki parayı hüpletip cüzdanı kaldırıp atmış. Her şeyi bulmuş olmamızın aslında bize pek hayrı olmadı. Çünkü kimlik için başvuru yaptığınızda otomatik olarak bulsanız bile kimliğiniz iptal durumuna düşüyormuş ve yeni kimlik çıkarmanız gerekiyormuş. Ama ehliyet için buna gerek yokmuş, vergi dairesine başvurarak yatırdığınız parayı geri alabiliyormuşsunuz. Ancak polis vakfı adına yatırılan 65 Tl tarafınıza geri ödenmiyor. Her halükarda siz polis vakfına bağış yapmış oluyorsunuz. 


Şimdi burada beni rahatsız eden bir kaç şey;

*Cüzdanı bulan şerefsiz ulan bu çocuğun üniversite öğrencisi olduğu belli ( cüzdanda öğrenci kimliği var ) insan onun parasını alıp gönül rahatlığı ile nasıl harcayabilir. Hadi ben bir şekilde karşılarım, çocuğumda mağdur olmaz ama ya öyle olmasaydı. Ya bu çocuk bir ay sefil kalsaydı. İnsanlıktan yoksunluğunuzda boğulun inşallah.


*Ben her şeyimi bulmuşum. Polis tutanağı ile teslim almışım. Şimdi ben yatırdığım paramın tamamını neden geri alamıyorum. Neden bağış yapmak zorundayım. ( helal olsun o ayrı, ailemin yarısı polis. Benim derdim polise bağış yapmak değil  zorunda bırakılmak ) 







5 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Benim de okulda çalınmıştı bir kere cüzdanım. Kocaman tomar otobüs biletime hâlâ üzülürüm. Neyse ben işlem yapmadan bulmuştuk kimlikleri falan

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Üniversitede öğrenci olan oğlunuzun cüzdanını kaybetmesine çok üzüldüm. Bir şeyi kaybetmenin çok zor olduğunu damdan düşenler bilir. Her ne kadar cüzdanın bulunmuş olması bir işe yaramasa da kaybın bulunması insanda buruk bir sevinç yaratıyor. Geçmiş olsun!

    Madalyonun diğer yüzüne gelince; bu toplumdan öyle bulduğunu emanet kabul edip zarar vermeden sahibine verilmesini sağlayacak ahlaklı birey sayısı gittikçe azalıyor. Cüzdanı bulan ve içindeki parayı alıp cüzdanı atan kişinin o para zaten boğazına oturur. Ama bunun acısını hemen görmez.

    Eskiden sürücü belgesinin üç ayağı vardı. Özel sürücü kursu, milli eğitim ve emniyet. Bunlardan sürücü kursu ve milli eğitim, harç ve ücretlerini sertifika belgesi sonuçlanıncaya kadar geçen süreç içerisinde alıyorlardı. O zamanlar sürücü belgesini emniyet verdiği için emniyete de bir pay çıkarmak için vakfına zoraki bağış yaptırıyorlardı. Ancak son zamanlar da sürücü belgesini nüfus idaresi verdiği halde, emniyetin sürücü belgesi sürecindeki görevi nedir ki de hala polis vakfına bağış yaptırıyorlar anlamış değilim. Herhalde sürücü belgesi olan ve trafiğe çıkan sürücülerin kontrol ve denetleme mekanizması emniyet tarafından yürütüldüğü için polsi teşkilatı vakfına bir pay çıkarıyorlar.

    Ben de geçenlerde çok eski (2016 öncesi) sürücü belgemin yenilenmesi esnasında değerli kağıt için 13 TL. polis vakfına sadece 2 TL. harç ödemiştim. Eğer kaybetmiş olsaydım, harç bedelleri sizin ödedikleriniz kadar olacaktı. Ben de sizin gibi ben de zoraki bağışlara karşıyım. İnsan veriyorsa can-ı gönülden ve isteyerek vermeli. Aksi halde, böyle zoraki bağış tahsilatı, memurun ve emeklilerin maaşından tevkif yoluyla alınan vergiye benziyor.

    Tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletmekle birlikte canınız sağolsun diyorum. Ne kadar zor olsa da zararı maddiyata dayanan kayıpların telafisi bir şekilde yerine konuluyor, Cenab-ı Allah manevi kayıplardan uzak eylesin.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun diyelim.
    İnsanlar çok acımasız çok.

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun. O kadar haklısınız ki isyanınıniz da ...
    Bununla geçmiş bitmiş Olsun...

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun haklısın işte bizim ülkenin halleri :)

    YanıtlaSil