18 Mayıs 2022 Çarşamba

Ağaç Ev Sohbetleri #143

     İkili ilişkilerde genel olarak daha çok seven misin, sevilen mi? Hangisiyken daha mutlusun?


İnsan oğlu garip bir canlı. Bazen seven olmaktan bazen de sevilen olmaktan hoşlanır. 

Yıllar önce benden yaşça büyük bir ablam bana " evleneceğin adam seni senin onu sevdiğinden daha çok sevsin. Sevilmek iyidir, seversen acı çekersin " demişti. Sanırım ben bunu başaramadım. Eşimi ve onunla birlikte hayatıma giren her şeyi ziyadesiyele çok sevdim. Canım yandı mı? Evet. Ama diğer türlüsünü zaten beceremezdim. Evlilik zaten başlı başına bir matematik. Zor anlar kadar güzel ve mutlu anlar da var. Kötü günlere takılıp kalmak yerine mutlu anları biriktirmek daha doğru oluyor. Heybene ne atacağına sen karar vermelisin. iyiyi, güzeli biriktirmek daha huzurlu bir yol sanki. Sevmek çok güzel bir şey aslında. Sevdiğin insanın kusurlarını, hatalarını affetmek kolay oluyor. İnsanın elini güçlü kılan bir durum yani. Düşünsene sevmeden, zorla yaşadığın bir ilişkinin içindesin adam nefes alsa rahatsız olursun. O yüzden sevmek lazım. Ama bu demek değil ki olmuyorsa da Polyanna gibi zorlama mutluluklar yarat kendine. Olmuyorsa olmuyordur. Zorlamaya, zorlanmaya gerek yok. Hayat bir tane ve yeterince uzun değil. Kendini nasıl mutlu hissedeceksen öyle yaşa.







6 yorum:

  1. pekiiii oluy :) haklısın :)

    YanıtlaSil
  2. bir hafta da sen bulsan yaaa ağaç ev sohbeti konusuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Karikatüre bayıldım. Eşimle aramızda sık sık geçiyor benzer bir diyalog :)) Yazdıklarınıza da katılıyorum. Sevmediğine katlanmak çok zor, seven olmak daha kolay.

    YanıtlaSil
  4. Sevmek planlı bir davranış ya da duygu değil. Kontrolümüz dışında bazen bir anda bazen zamanla çıkar ortaya. Hadi şu insanı seveyim değişiklik olsun diyebilir miyiz? İnsanı sevmek daha çok sevdirenin elinde bence. Ve mutluluk gibidir sevgi, bir alçalır, bir yükselir, bazen tabana vurur. Bu yüzden karikatürü pek yerinde buldum:)

    YanıtlaSil
  5. Kısa ve öz bir anlatım olmuş. Tebrik ederim :))

    YanıtlaSil
  6. Sevmek de sevilmek de çok güzel:)

    YanıtlaSil