24 Ağustos 2021 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 105 / NEDEN KİTAP OKUYORSUNUZ ?

 Kendimi bildim bileli okumak istiyordum ben.

Sinop'ta Verem Savaş Dispanserinin karşısında eski bir evde otururduk biz. Babamda verem savaşta çalışıyordu. Sabah cumbalı camın önüne oturur okula giden çocuklara bakardım. Ben ne zaman okula gidecem diye sorar dururdum. Bizim evde gırgır denen süpürgelerden vardı. Babam boyun bu kadar olunca okula gideceksin derdi. Her sabah boyumu ölçerdim. Sonra benim okuma hevesim bir tutkuya dönüştü ve 5 yaşında ilkokul 1. sınıfa başladım. Muhteşem bir öğretmenim vardı. Ramazan Hocam. Köy enstitüsü mezunu bizlere önce insan olma değerlerini öğreten sonrasında matematik diyen öğretmenim. O bize üzerinde yazı yazan ne varsa okuyun çocuğum derdi. Gazete, takvim, kitap hepsini okurduk. Sanırım çocuklukta öğrendiğimiz her şey genlerimize kazınıyor. Bugün kitap okumadan geçen günlerimde hayata karşı görevlerimi eksik bırakmışım gibi hissediyorum. Kendime ihanet ediyormuşum gibi en çok. 


Okurken kitabın ana kahramanı oluyorum hemen, bazen bir katilin peşinde koşturuyorum, bazen bir aşık oluyorum. Bazen bir kuş olup uçuyorum, bazen bir yabancı olup seyrediyorum alemi.  


Düşünsene kitaplara dokunmamışsın. Ne Serenad'dan haberin var, ne İçimizdeki Şeytan'dan. 80 Günde Devri Alem yapmamışsın dünyayı. Şeker Portakalı'nın kokusunu almamış, Uçurtma Avcısı'nda hıçkıra hıçkıra ağlamamışsın. 



5 yorum:

  1. "Okurken kitabın ana kahramanı oluyorum hemen, bazen bir katilin peşinde koşturuyorum, bazen bir aşık oluyorum. Bazen bir kuş olup uçuyorum, bazen bir yabancı olup seyrediyorum alemi."

    Ben de aynen böyle hissediyorum kitap okurken :)



    "Düşünsene kitaplara dokunmamışsın. Ne Serenad'dan haberin var, ne İçimizdeki Şeytan'dan. 80 Günde Devri Alem yapmamışsın dünyayı. Şeker Portakalı'nın kokusunu almamış, Uçurtma Avcısı'nda hıçkıra hıçkıra ağlamamışsın."

    Offf düşünmek bile istemedim, ne boş, ne kadar boşa harcanmış bir hayat olurdu kim bilir!

    YanıtlaSil
  2. gırgır süpürgesi ve boy ölçme ne tatlıymış, ramazan hocan da :) aa ilginç yani okuduğun romandaki sevdiğin bir kahramanın yerine kendini koyarak okuyon yanii, özdeşleşiyooon :)

    YanıtlaSil
  3. Okumasak da hayat geçiyor ama çok çok çok eksik oluyor..onun için şeker portakalini, 80 günde devri alemi bilmek önemli..

    YanıtlaSil
  4. Her sabah boyunuzu ölçmeniz çok şeker bir davranış. Beş yaşında okula başlamanız hiç şaşırtıcı olmamış :) Ne güzel bir şey aşılamış Ramazan Hocanız.... Matematiği yeterince çalışan herkes yapabilir ama insan olmak formülü belli olan bir şey değil ne yazık ki. Güzel kitaplar okuyarak daha güzel insanlar olmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Ağaç Ev Sohbetlerine katılan tüm arkadaşların yazılarını okur, yorum yaparım. Bu konuda yazan arkadaşların listesini Deep yapıyor, son kontrolü oradan yapıyorum. Nasıl olduysa sizin bu yazınızı kaçırmışım. Kitap sevgisini çok güzel anlatmışsınız. Size rehberlik eden ve okuma alışkanlığı kazandıran değerli öğretmenlere sahip olmanız büyük şans. Ben bu konuda kendimi şanslı görmüyorum. Eğitim sistemi insana ahlâklı olmayı, sorup araştırmayı öğreten tarzda olmalı. Köy Enstitüleri bu işi çok güzel yapıyorlardı ama kapitalist, sömürgeci devletler buna mani oldular.

    YanıtlaSil