15 Haziran 2021 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 95

 Ağaç Ev Sohbetleri 95. bölüm :))


Ne kadar uzun zaman olmuş blog dünyasını bir çatı altında toplayan serinin başlangıcından bu güne.


Ben ara ara katılım sağlamıştım, bir ara koptum. Bu haftanın konusunu görünce ben de yeniden yazmak istedim.


Bu haftanın konusu " Hangi ülkeleri kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz? Hangi ülkelerin filmlerini, müziklerini, dizilerini, kitaplarını kendinize yakın hissediyorsunuz veya seviyorsunuz?"


Dünyada yurt dışı olarak sadece Gürcistan'ı görme şansım oldu. Orası da bizim Karadeniz'den hiç bir farkı olmayan bir memleketmiş zaten. O yüzden gittim gördüm sevdim tarzı bir yazı yazamayacağım. Sadece izlediğim, okuduğum kadarıyla kendimi yakın hissettiğim memleketlerden bahsedeceğim size.


Ben çocukluğumdan beri Yunanistan'ı merak ederim. Bize aşırı benzeyen bu insanların yaşadığı toprakları görmek istiyorum. Eskinin savaş anıları ve akabinde devam eden düşmanlık duygularının bu çağda artık kalmaması gerektiğini, insanların Dünya insanı olarak saygı çerçevesinde birbirlerine yaklaşması gerektiğini düşünüyorum. Yarı Türk yarı Yunan yemekleri, sirtaki, Olimpos Dağı, Selanik, Atamızın doğduğu topraklar beni çekiyor ne yalan söyleyeyim.


Müzik, film, dizi, kitap olarak dünyanın özel bir bölgesine yakınlığım yok. Genelde Youtube önüme ne getirirse onu dinliyor, best sellerde hangi kitaplar varsa onu okuyorum. Sinema zaten Amerika'nın tekelinde.. Ama konu sporsa eğer Amerika'nın NBA, Afrika ülkelerinin atletizm ve İngilizlerin futbol başarılarını takip ediyorum.


Ama en çok neresi derseniz galiba ben en çok kendi ülkemi takip ediyor ve kendi ülkemi seviyorum.

2 yorum:

  1. ya yunanistana gitmek çok kolay ve ucuz yaa, otobüsle de gidebilirsin, uçakla da, turla da, hatta turla gitmek bikaç gün 1000 TL bile değil, asıl olarak adalar nefis yaa, haftasonları istanbuldan alışverişe giden bile çok yunanistana :)

    YanıtlaSil
  2. Gürcistan'a birkaç kez gittim. Bana bizden daha geri kalmış geldi. Yunanistan konusunda düşüncelerinize katılıyorum:)

    YanıtlaSil