19 Nisan 2021 Pazartesi

DÜNYANIN EN KOLAY VE LEZZETLİ KEKİ

Size bir tarif verecem. 

Ben ilk defa denedim ve çocuklar bayıldılar.

O kadar hızlı ve kolay ki :))

İçinde yoğurt yok, süt yok, yağ yok.


4 yumurtayı bir kaba kıralım. Üzerine 1,5 su bardağı toz şeker koyalım ve krema gibi olana kadar çırpalım. Sonra üzerine 2 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilya koyalım. Spatula yardımı ile havalandıra havalandıra karışıma yedirelim. Yağlı kağıt koyduğumuz borcama ( ben minik kare kalıp kullandım ) boşaltalım. Üzerine kabuğunu soyarak dilimlediğimiz elma dilimlerini dizelim, biraz tarçın gezdirelim. Önceden ısıtılmış fırına atalım. Fırının camından baktığımızda - pişmiş bu dediğimiz anda çıkaralım :)) 


Taze demlenmiş çay ile iftardan sonra midemize bayram coşkusu yaşatalım...


Afiyet olsun.

NOT: Tarifi hafta sonu Masterchef programından tanıdığımız Özgül Coşar'dan gördüm. İnstagramda paylaşmıştı. O üzerine bolca çilek ve iri kıyılmış fındık koymuştu. Ben de elma ile denedim, mükemmel oldu. Hayal gücü sınırsız üzerine evde ne varsa koyulabilir. Birde damla çikolata ile deneyeceğim.

Bu arada hızla tükettiğimiz için görsel almayı unutmuşum :(


4 yorum:

  1. Eskiden yapardım bu tarz keki. Epeydir yapmadım. Tarifi "Yağsız kek" diye kayıtlıdır bende:) Bir de elmayla deneyeyim o zaman.
    Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. bu güzel tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Yarın deneyeyim dalıp da unutmazsam :) tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil