9 Nisan 2021 Cuma

BU ARALAR BEN

 Bu aralar ben serisi yapmayalı uzun zaman olmuş. 

En son dönemden neler yaptım, neler keşfettim birlikte bakalım mı?


EN SON NE İZLEDİM?

Netflix hayatımıza dahil olduğundan beri evde sinema ve dizi keyfi bir başka oldu. Hele eşimin elektroniğe olan merakı sonrasında aldığımız projeksiyon ile duvara yansıtarak dev ekran film izlemenin tadı hiçbir şeye benzemiyor gerçekten. 

Bu hafta TIRMANIŞ diye bir Fransız filmi izledim. Film gerçek bir hikayeden uyarlanmış. Sevdiği kıza kendini ispatlamak için Everest'e tırmanmaya karar veren ve hiçbir dağcılık geçmişi olmayan delikanlının eğlenceli hikayesi. İlk denemesinde zirveyi gören nadir insanlardan biri. Macera/ Komedi türünde oldukça keyifli bir film. Tavsiye ediyorum.




Ve bu hafta kitabını salya sümük okuduğum Ateşböceği Yolu'nun dizisine başladım. Birinci sezon 9 bölüm. Tully ve Kate o kadar güzeller ki. Ancak +18 sahneler olduğunu belirtmeliyim. Çocuklarla izlemeyin. Hatta eşinizle de izlemeyin çünkü tamamen kız dostluğu üzerine bir film. En yakın kız arkadaşınızla birlikte ( sosyal mesafeli ) izleyin.
Ayrıntılar için TIK TIK


EN SON NE DİNLİYORUM?

Bu aralar Ezginin Günlüğü'ne sardım. O tatlı, duygu dolu şarkıları sindire sindire dinlemekten aşırı keyif alıyorum. Gerçek müzik bence bu.


EN SON NE OKUDUM?

Geçen hafta evde kitap okuma zorunluluğu getirdim. Herkes bir saat bir arada kitap okuyacak artık dedim. Kütüphanedeki kitapların hepsini okumuş olduğumdan bizimkilere eşlik edebilmek adına tur bindirmeye karar verdim. Ve Angelanın Külleri kitabı ile bizimkilere eşlik etmeye başladım. Küçük oğlum Sefiller'i seçti, büyük oğlum Benden Ne Olur'u ve eşim de Son Nokta Sen kitabını seçti. Bu hafta bitiriyor ve haftaya yeni kitaplara geçiyoruz.

EN SON İŞTAHLA NE YEDİM?

Değişik bir şeyler yazabilmeyi çok isterdim ancak pandemi hepimizi eve kitledi. İş ve ev dışında bir hayatımız yok. Mekanlardan korkuyoruz. İnsanlardan korkuyoruz. Her şeyden korkuyoruz. Ben de evde yani tatlar denemeye çalışıyorum. Tarifleri sizlerle paylaşmak için fotoğraflıyorum. Bir ara paylaşacağım. Ama en son elimi ayağımı yercesine yediğim şey üzümlü nokul oldu. Sinop'ta büyüyen herkesin en gözde yiyeceklerinden olan Nokul tek başına bir lezzet patlamasıdır. Tarifini bilmiyorum ben hep hazıra konuyorum. Ama internette cevizli üzümlü nokul yazarsanız tarif bulacaksınız. Hamur işlerinde becerikliyim diyorsanız bence deneyin.










9 yorum:

  1. Bu aralar ne güzel şeyler yapmışsınız. Ailece okuma keyfi, film keyfi, üzerine bir de nokul; çok severim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nokulu biliyor olmana şaşırdım...Pek bilinmiyor çünkü. Karadenizli misin?

      Sil
  2. Tesadüf, geçen gün bir başka platformda nokul tarifine rastladım ve denemeyi düşündüm. Bu kısa süre içinde ikinci karşıma çıkışı:) Sanırım beni çağırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet kesin çağırıyor seni, dene pişman olmayacaksın.

      Sil
  3. Evde kitap okuma zorunluluğu iyiymiş.
    Nokulu denemedim hiç. Ama lezzetli görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka denemelisin nokulu başarılı olursa bana da kargolarsın :))

      Sil
  4. Selam Sinop'un nokulunu okuyunca heyecanlandım. Eskiden evde yapmışlığım var. Hazır ekmek hamurunun alıp onla yapıyorduk. Sinop'luydunuz. Hatırladım. bazen zihin yanıltıyor. Çok şey okuyunca. Kaç gündür eşime Sinop'a gidelim diyorum. Pandemi var diye yürüyüş haricinde çıkmıyor dışarı. Ben de eve gideceğiz Burası nasılsa orası da öyle diyorum. Bilmiyorum. Eşim 65 yaş üzeri ve zor izin veriyorlar diyorlar. Bakalım. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Nokul'u ilk kez gördüm ve çok merak ettim, araştıracağım :))

    YanıtlaSil
  6. Merhaba...Pandemi süreci oldukça zorlu ama erteleyip durduğumuz aile aktiviteleri için de bir fırsat. Bu günlerde usta aşçılar(!) olduk hepimiz:))

    YanıtlaSil