14 Aralık 2020 Pazartesi

PAZAR KAHVALTISI POĞAÇASI

 Pazar günleri ailece kahvaltı yapabildiğimiz, çocuklarımızla vakit geçirdiğimiz en tatlış sabah...

Bu hafta sonu uyandığımda hemen alt komşumun balkonundan yükselen miss gibi hamur kokusu burnuma dolduğunda hemen mutfak önlüğümü taktım ve bir poğaça yapmaya başladım.


Mayalama derdi falan olmasın diye instagram sayfalarında mayasız poğaça hamuru diye aradım.

Aklıma en çok yatan tarif  "nefisyemektarifleri" instagram sayfasında bulduğum Dışı Kıyır İçi Yumuşacık Mayasız 5 Dakika Poğaçası tarifi oldu.


MALZEMELER:

1 su bardağı yoğurt

1/2 su bardağı sıvı yağ

2 yumurta ( 1'inin sarısı üzerine )

1 çay kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı karbonat ( evde yoktu. Ben 1,5 paket kabartma tozu kullandım)

Aldığı kadar un


İÇ:

Peynir ( ben tuzsuz lor kullandım )

Maydanoz


ÜZERİNE: 

Susam / Çörek Otu


200 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim.

Yanına çayımı demledim. Siyah zeytinle birlikte afiyetle yedim.






6 yorum:

  1. ayyy bunu deneyeceğim. tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  2. Not aldım bunu. Mutlaka yapacağım. Evde yapılan poğaça gibisi yok. Ellerinize sağlık. 👍

    YanıtlaSil
  3. Hmm nefis gözüküyor bunun yanında zeytin, peynir ve çay ne kadar da güzel gider ♥ eliniz sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bloğunuzu takipteyim! Çok güzel yayınlarınız var. Severek okuyorum. Bende sizi bloğuma beklerim.
    https://yusufakmann.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Süper gözüküyor.Eminim tadı da öyledir :)

    YanıtlaSil