24 Kasım 2020 Salı

UNUTULMAZ ÖĞRETMENLERİM

 Bugün öğretmenler günü. 

Bugün sizlere hayatımı değiştirdiğine inandığım öğretmenlerimden bahsetmek istiyorum.


İlk bahsedeceğim kişi Ramazan Öğretmenim. ( maalesef soyadını hatırlamıyorum) Kendisi Sinop Gazi İlkokulunun en kıdemli öğretmenlerinden biriydi. Tatlı sertti. Bize matematik anlatmaktan çok zevk alırdı. Matematik bilen hayatı daha kolay anlar derdi. Hafta sonları kendi evinde bize ücretsiz kurs verirdi. Evine gittiğimizde eşinin bizim için hazırladığı poğaçalar, kekler eşliğinde matematik dersi yapardık. Okulun bahçesinde bize bir bölüm ayarlamıştı. Hangi mevsimde ne ekilir, ne dikilir onları uygulamalı olarak gösterirdi. Muhteşem bir insandı. Maalesef bir kaç yıl önce rahmetli oldu. Mekanı cennet olsun.


İkinci öğretmenin ortaokul yıllarında tanıştığım Firdevs Öğretmenim. Hem Türkçe dersimize girerdi hem de okulun müdür yardımcısıydı. O yılların tipik kadınları gibi giyinir, makyajını eksik etmezdi. Okul yıllarına geri döndüğümde pek çok arkadaşım O'nu daha ziyade agresif ve sert biri olarak tanımlıyor. Ama benim aklımda bana okumayı, yazmayı öğreten insan olarak kaldı. Onun sayesinde o kadar çok kitap okudum ki anlatamam. Beni sürekli yazmam konusunda da desteklerdi. Sayesinde pek çok yarışmadan ödüller almıştım.


Lisede Duygu Öğretmenim ile tanıştım. Kendi hayatında bedbaht ama bize karşı oldukça tatlıydı. Onunla sıkıcı sağlık dersleri dışında şiir konuşur, tiyatro konuşurduk. Birlikte pek çok oyun sahneye koyduk. Hem sahnede hem de sahne arkasında görevler aldım. Bugün tiyatroya olan aşkımın sebebidir kendisi. O da maalesef amansız bir hastalık sonucu aramızdan ayrıldı.


Bir de nasıl unuturum Mehmet Ali öğretmenim ve İbrahim Öğretmenim. İkisi siyaseten zıt kutuplarda iki farklı insandı. İkisini de ayrı ayrı sahiplenmiş öğrenci gurupları vardı. Ama ben ikisini de çok severdim. Ailemden ayrı kaldığım süreçte bana gerçekten babalık yaptılar. Hakları ödenmez.


Çok sevdiğim ancak adını bu yazıda anmadıklarım lütfen bana kırılmasın. Hepinizin hayatımda rolü elbette yadsınamaz. Ama en unutulmazları yazmadan olmazdı.




 

5 yorum:

  1. Öncelikle böyle değerli bir hocanızı kaybetmenize üzüldüm, mekanı cennet olsun. Benim karşıma hayatımı çok değiştiren, ders dışında ciddi bir şekilde bir şeyler katan pek çıkmadı açıkçası. O yüzden çok şanslıymışsınız. Tüm hocalarımız tabii ki değerli...

    YanıtlaSil
  2. Ölenlere Allah rahmet eylesin, hayatta olanlara uzun ömür versin. Ne güzel böyle anılmak :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel düşünmüşsüüün :)

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yüreklermiş sizde iz bırakmışlar... Böyle anılmak çok güzel.

    YanıtlaSil
  5. Ben de ilkokul öğretmenimi hatırlarım hep.

    YanıtlaSil