24 Eylül 2020 Perşembe

FİLM ÖNERİSİ / NAİM


 


Ayy ben bir ağla bir ağla felç oldum filmi izlerken.

21 yaşında dünyanın yükünü kaldıran gencecik bir çocuğun yaşından büyük acılara ve başarılara şahit olmuş hayatı.

Çocuktum olimpiyatları izliyorduk ( seul ) Naim dünyanın yükünü omuzladığında nefeslerimizi tutmuştuk. Hatırlıyorum onunla birlikte bizde tutmuştuk o halterin çubuklarını. Ne büyük sevinçti.

Başarıya aç bir milletin gücünün göstergesiydi. Ki bu millet ne büyük savaşlar kazanmış, ne büyük işler başarmıştı. Ama hepsi dümdüz anlatılmıştı. Kendi tarihini kendi gücünü bilmeyen bir milletin büyük sevinçleriydi spor başarıları.

Film o kadar güzel çekilmiş ki. Gerçekten çok etkilendim. Hele anne oğul sahneleri beni benden aldı. Cesur Yürek filmini izlediyseniz bilirsiniz "Freedom (özgürlük )" diye bağırdığı sahneyi. Naim aynısını Seul olimpiyatları sonrası milyonların gözlerinin içine bakarak defalarca söylemiş. Daha 21 yaşında. Times Dergisine kapak olmuş. Ve bize bunu bir filmle anlatana kadar hiç birimiz bilmiyorduk. Ne acı.

Filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Oyuncular, duygular, sahneler çok etkileyici. 

5 yorum:

  1. Biz çocuktuk Özal döneminde Naim'i kaçırıp Türkiye'ye getirmişlerdi. Sansasyon olmuştu o dönemde

    YanıtlaSil
  2. Ben de bayıldım filme, çok iyiydi ve ağlamaktan gözlerim şişti. Hayran kaldım ve ne acı gerçekten olayların ayrıntısını hiç bilmiyordum. Çok saygı duydum ayrıca, ben ne yapabilirim ki diye düşünmemek lazım, ilham olacak bir hayat hikayesi.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili adaşım ve meslektaşım, bir önceki yayınınıza da yorum attım ancak hata kodu geldi. İnşallah bu gider, çok güzel aktarmışsınız. Rekorları kırarken ülkecek hayran olup, devamında tü kaka yaptığımız bir koca yürekmiş Naim. Nurlarda yatsın. Yazış tarzınızı çok beğeniyorum ve artık listemdesiniz 😍

    YanıtlaSil
  4. Yazmak güzel şey...
    Siz ki_ severek, içtenlikle yazıyorsunuz. Ne güzel...
    Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil