28 Eylül 2020 Pazartesi

FİLM ÖNERİSİ / MISIR ADASI


 

Gürcistan yapımı bir film. Başrol oyuncusu İlyas Salman. 

Kendisi filmde Türk karakter olarak oynamıyor.

Enguri Nehri üzerinde bir adacık üzerinde yaşam kurmaya çalışan dede ve torunun nerdeyse hiç konuşulmadan çekilen hikayesi. Saymadım ama sadece 3 bilemedin 5 sahnede konuşma var. Film davranış, doğa ve mimikler üzerine kurulu.

Ada üzerinde mısır yetiştiren, balık avlayarak yaşayan dede ve torunu Gürcü ve Abhaz askerler arasında çıkan gerilimin tam ortasında kalıyorlar. Torununu korumak için taraf olmamaya kararlı olan dede yaralı bir askerin mısırların arasına saklanması ile ne yapacağına karar vermek zorunda kalıyor.

İnsani duygular oldukça yoğun. Hiç konuşulmayan bir filmi izleyemem sanmıştım ama gerçekten çok beğendim. Hele final sahnesi oldukça dokunaklıydı.

İlyas Salman muhteşem bir oyunculuk sergilemiş. Bu rol ile yabancı yapımlarda Oscar adayı olmuş kendisi. 

Sıkılmam bir bakayım o zaman diyorsanız film internette mevcut.


8 yorum:

  1. İlk defa duydum filmi.Birazdan izlemeyi düşünüyorum.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. İlk defa burda duydum bu filmi.Değişik ve güzel bir filme benziyor:)

    YanıtlaSil
  3. Mandalina Bahçesi'ni andırıyor. Aynı dönem, benzer konu. Fırsat bulunca bunu da izlerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. İlyas Salman'ı Gürcü yapımı bir filmde görmek ilginç ilk fırsatta izleyeceğim

    YanıtlaSil