15 Haziran 2020 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 43




Ağaç Ev Sohbetleri başlayalı 43 hafta mı olmuş.
İlk başlarda her konuya dair yazacak bir şeyler bulabiliyordum ancak zamanla olaydan koptum ve aslında zaman ayıramaz oldum. 

Bugün Okuma Listesinde gezerken bu haftanın konusu ilgimi çekti. Eğer kafam dağılmazsa bir kaç cümle yazmak istedim.

Konumuz şu; Toplumsal yaşamınız olumsuz etkileyen en önemli üç sorun sırasıyla hangileridir? Bu sorunların üstesinden gelmek için neler yapılmalıdır?


Bence en büyük sorun CEHALET. Kimsenin bir şey bilmediği halde her şeyi biliyor olması. Nedense hepimizin her konuda fikri var. Doğru mu yanlış mı diye düşünmeden önümüze ne gelirse balıklama atlıyor ve fikir beyan etmekle yetinmeyip kendi doğrularımızla insanların hayatlarını eleştiriyoruz. Herkes bir kez bile merak edip okumadığı, araştırmadığı konuların alimi olmuş.



İkinci sırada bence TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİ var. Sırf kadın olduğumuz için insan yerine koyulmadığımız, eşit şartlarda olsak bile erkek üstünlüğüne ezildiğimiz, hakkımız olanı almak için kendimizi paraladığımız kötü bir dönemdeyiz. Başımıza kötü bir olay geldiğinde bile " o saatte orada ne arıyormuş" diye sorgulanan biziz. Ve ben bundan nefret ediyorum.


Ve bence diğer bir sorun da IRKÇILIK. Hepimiz kendimizi ait hissettiğimiz topluluğun fanatiği olarak yetiştirilmeye çalışıyoruz. Dil, din, ırk, renk, tercih heMEN hemen her konuda bizimki en güzel diğeri tü kaka. 


Bu sorunların üstesinden gelebilmenin tek ve gerçek yoluda BİLİM IŞIĞINDA VERİLECEK TARAFSIZ EĞİTİM.


9 yorum:

  1. Her biri büyük sorunlar gerçekten. Eğitimse bunu çözebilecek tek şey..

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de önemli sorunlara parmak basmışsınız. Cehalet derken sizin demek istediğinizi anlıyorum. Ancak korkarım ki, herkesin anladığı farklı. Eskiden sadece okur-yazar olmayana cahil deniliyordu. Şimdi nice profesörleri görüyorum, zır cahil. Oysa onlara sorsanız, bizim cahil olduğumuzu söylerler.
    Cinsiyet eşitsizliği herkes tarafından kabul edilen ancak bunu düzeltme imkânına sahip olanların hiçbir tedbir almadıkları bir konu. Bu konuda bence kadınlara da iş düşüyor, kendilerini ikinci sınıf insan olarak görmekten vazgeçmeliler.
    Son olarak ırkçılık; sanırım dünya ölçeğinde biraz daha iyi durumdayız. Bizde daha çok sınıf farklılıklarına dayalı bir üstünlük olayı var.
    Sonuç, hepsinin ilâcı elbette eğitim ve belirttiğiniz üzere BİLİMSEL eğitim. Elbette bu eğitim nasıl istenilen düzeye çıkartılabilir, neleri düzeltmek gerekir, kendi başına ayrı bir konu.
    Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. heeeey oleeey çok iyi cevaplar ve katılmana da sevindiiiim :) cehalet eveet. yazdım ben daaa :)

    YanıtlaSil
  4. blogumda yorumlara da koydum cevabınıı oleey :)

    YanıtlaSil
  5. Doğru bir eğitim gerek ama nasıl?

    YanıtlaSil
  6. Son günlerde millette bir başıboşluk var koronavirüs konusunda bir şey olmaz moduna girdik. Buda eğitimsizlikden kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  7. Sizin yazınızı kaçırmışım, kusura bakmayın:)
    Cehalet, cinsiyet eşitsizliği ve ırkçılık, dünyanın en büyük sorunları...
    Ve elbette çözüm bilimsel eğitim.
    Katılımınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Sizin de yazınızda kaleme aldığınız gibi cehalet, toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve ırkçılık, üzerinde öncelikli durulması gereken sorunlarımız. Şimdi bu sorunların üzerinde şöyle veya böyle gibi seçenekler sunarak sorunlara bir çözüm önermekten ziyade, bu sorunların üstesinden gelmek için, üstümüze düşeni yapmamız gerekir. Yararlı ve aydınlatıcı bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil