6 Mayıs 2020 Çarşamba

BAYAT EKMEK KEBABI VE KARAMEL

Merhaba dostlar. 

Her telden yazdığım blog sayfam Ramazan Ayı dolayısıyla bir yemek sayfasına dönüşmek üzere :))

Ama yapacak bir şey yok. Bir kaç gün daha idare edin beni.

Bu sefer tarifi internette gezerken tesadüfen buldum.

Denedim.

Sevdik.



Önce sabah uyandığımda uzun uzun doğradığım etlerimi bir buzdolabı poşetinde pul biber, kekik ve zeytinyağ ile güzelce ovaladım. Ağzını bağlayarak buzdolabında marine olması için akşama kadar beklettim. Akşam etleri önceden ısıtılmış bir tavaya aldım ve güzelce pişirdim. Bu esnada bayatlamış pideleri küp küp doğradım. Bir fırın kabına aldım. Bir kaç parça tereyağ koydum üzerlerine ve fırına attım. Şöyle kızarıp kıtır kıtır olana kadar. Bir tarafta yoğurt çırptım krema kıvamına gelene kadar.         ( hepsi göz kararı ) Gerçek tarifte yoğurt sosundan önce ekmeklerin üzerine domates sosu koyuluyordu ben kullanmadım. 

Ekmekler kızardı. Önce yoğurt gezdirdim üzerine. Sonra etleri koydum. Tereyağ yaktım. Sos niyetine döktüm. Ve maydanoz ile süsledim. İftarda çakma bir iskender kebap yemiş olduk. Denemek isterseniz tavsiye ederim.


Tarif yazıp kaçmış olmayayım. Bir de size bu güzel günlerde içinizi açacak bir delikanlı ile tanıştırayım. Kendisi arkadaşımın yeni oğlu. İsmi Karamel. Bir Maşallahınızı alır bence. Güzelliğe bakar mısınız?






4 yorum:

  1. İftara da daha var ya canım çekti şimdi. :)

    Elinize sağlık leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. yerim ben o karameli yaaa..benim de bir kızım var marilyn:))) o da bir çikin prenses:))

    YanıtlaSil
  3. tariften belli güzel olduğu . denemek lazımm :)

    YanıtlaSil
  4. çok leziz görünüyor, özellikle bayat ekmek değerlendirmesi içinde güzel bir öneri olabilir bu tarif, afiyet olsun... karamel mi çok şeker görünüyor...

    YanıtlaSil