28 Nisan 2020 Salı

ÇOBAN TARTI / İFTAR İÇİN ÖNERİYORUM HEM DE ŞİDDETLE :))

        Çoban tartı / Çoban payı


Dokuzuncubulut sayfasını önce instagram hesabından keşfettim. Sayfanın renkleri, tarifler çok hoşuma gitti. Daha sonra TIK TIK web sayfasına ulaştım. İsminin Aslı olduğunu öğrendiğim harika hanımefendinin harika tarifleri ile kendimden geçtim. ( Bu arada ASLI en sevdiğim kız ismidir)

Sayfada yer alan Çoban Tartı görseliyle çok ilgimi çekti ve yapmaya karar verdim. Ancak ben bazı malzemeleri kullanmadım. ( kereviz sapı vs gibi)

250 gr kıymayı büyük bir soğan, yeşil biber ( 2 adet ), yarım havuç, 1,5 yemek kaşığı salça, 2 diş sarımsak, 1 pembe domates, tuz, karabiber, acı toz biber ile biraz kavurdum. Üzerine 1 su bardağı su ekledim ve 15 dakika kısık ateşte pişirdim.

Bu arada iri bir patatesim vardı dünden haşlanmış. Onu ezdim, süt ve tereyağ ile ( tamamen göz kararı) püre haline getirdim. Kıyma harcını borcama döktüm, üzerini patates püresi ile kapladım. Ve üzerine bolca kaşar peyniri rendeledim. Sonra hop fırına :))

Sonuç mu sonuç mükemmel oldu. Çocuklar parmaklarını yedi. Anne yarında bundan yapalım dediler:)) Ciddiyim.

Mutlaka deneyin.

Hayırlı Ramazanlar, keyifli iftarlar dilerim.

6 yorum:

  1. aaaa harika bir tarif bu çok teşekkür ederiz elinize sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Okurken bile ağzım sulandı, dediğiniz sayfaya İg'de baktım, ne güzel tarifler vardı. En kısa zamanda bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık deneyeceğim bunu:)

    YanıtlaSil
  4. insan değişlik arıyor mübarek Ramazan da 😊 çok güzel görünüyor 😊 anneme diyeyim bir 😊🌼 ellerine emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  5. klasik bir ingiliz yemeği ve çok severim aklıma geldi yapayım ben de :-))

    YanıtlaSil