19 Mart 2020 Perşembe

EVDE NELER YAPIYORUZ? 14 KURAL NEDİR?

Evde vakit geçirmeyi unutmuşuz resmen. Evin içinde herkes birbirine bakıp öff pöff ediyor. Allah'tan internet var da dışardaymışız gibi hissediyoruz resimlere baka baka...

Benim iki oğlum var. Biri yirmi diğeri 16 yaşında. Onlara evde kalmamız gerektiğini anlatmakta çok zorlandım.Kabullenmek istemediler bir türlü. Hayatımızın kısıtlandığını, bir şeylerin keyfi değil zorunda olduğumuz için yapmamız gerektiğini anlatmak çok zor geldi. Hatta annemle telefonda konuşurken bu günleri görebilseydim önceden çocuk doğurmazdım bu dünyaya dedim. Ağlamak istedim. Neyse sonunda Sağlık Bakanlığının ve Sağlık Bakanının paylaşımlarını izleyerek, hastalıkla ilgili broşür, afiş, bilgi notu ne varsa okuyarak bu işin ciddiyeti konusunda mutabık olmayı başardık.

Şu anda evde zorlanan ama konuyu özümsemiş olan iki genç var. Ben sağlık çalışanı olduğum için mesaiye devam ediyorum. Eşim ve oğullarım evdeler. O sebeple dışarıya çıkan tek kişi ben olduğum için eve girer girmez duş alıyorum. Üzerimdeki kıyafetleri hemen yıkamaya atıyorum. Gün içerisinde kişisel hijyenime dikkat ediyorum. Kalabalık ortamlara girerken mutlaka maske kullanıyorum. Toplu taşıma araçlarına binmiyorum. Açık havada yürüyorum. Bir kaç vitamin desteği aldım hem kendime hem aileme. Beslenmemize dikkat ediyoruz. Mevsim meyve ve sebzelerinden tüketmeye gayret ediyoruz. Evimizi sık sık havalandırıyoruz. Bol sıvı tüketiyoruz.

Akşamları ise evde bir gece tabu oynadık. Bir gece sinema gecesi yaptık. Bu akşam aile yemeği ve masada uzun sohbet planlıyorum. Onların sıkılmaması için her gün yeni bir şeyler düşünüyorum. Gerçi onlar bilgisayar oynamaktan memnunlar zaten :))

Sizlere tavsiyem resmi makamlar dışında kimsenin paylaşımlarına kulak asmayın. Sağlık Bakanlığı sosyal medya hesaplarını takibe alın.  İlinizin Sağlık Müdürlüğü sosyal medya hesaplarını takibe alın. 14 Gün Kuralını mutlaka uygulayın.

Kendinize iyi bakın ve lütfen evde kalın.


3 yorum:

  1. Benim oğlanlar çok mutlular :)

    YanıtlaSil
  2. Ah annelik! Hem dışarıda çalış hem evde çocuklar oyalansın diye çareler düşün. Çok iyi anlıyorum seni Sevda. İşinde kolaylıklar diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Evde kal dediler mümkün mertebe çıkmamaya çalışıyorum gün boyu yazı yazıp silip geri yazıyorum sıkıntıdan herhalde

    YanıtlaSil