8 Mart 2019 Cuma

KADIN OLMAK ZOR BE KARDEŞ

                            Görüntünün olası içeriÄŸi: 2 kiÅŸi, gülümseyen insanlar, açık hava

Daha doğarken -aman kız mı olmuş diye ötelenen,
Çocukken sokakta oyun oynama saatleri belli olan,
Sadece evcilik oynaması doğru bulunan, sadece bebek oyuncağı olan,
Sen kız çocuğusun edepli otur, gülme,konuşma diye kısıtlanarak büyütülen,
Genç kız olduğunda ilk adet kanının kimseye söylenmeyecek bir utanç olduğuna inandırılan,
Gençliğinde hep sınırları belli, kalıpların içinde büyütülen, annesine yardım eden, babasına erkek kardeşine hizmet eden,
Okurken kadına yakışır meslek ( ! ) tercihlerine zorlanan,
Evlenirken çocuk yaşta olsun, eline erkek eli değmemiş olsun, güzel olsun diye seçilen,
Evlendikten sonra kendi soyadından, ailesinden vazgeçmesi beklenen,
Evlenir evlenmez kocasının ailesini kendi ailesinin önüne taşıması istenen,
Sıra sıra çocuk doğurması, iyi annelik yapması, iyi yemek yapması, temiz olması,zayıf kalması, iyi kadın olması beklenen,
Evinin kadını olurken çalışıp eve para getirse iyi olur denen,
Kazandığı para sanki hiçmiş gibi davranılan,
Kendi parası üzerinde söz hakkı bulunmayan,
Dayak yese, hakarete uğrasa, psikolojik şiddetin tamamına maruz kalıp bunları sineye çekmesi beklenen,
Namusun sadece kadına ait bir şey olduğuna inandırılan,
Kocasının tuttuğu takımı tutan, kocasının dinlediği müziği dinleyen, kocasının belirlediği ve onayladığı arkadaşları olan,
Kendini unutması istenen,
Ahh canım kadınlar.

Her şey düzelecek demek isterdim. Buna inandığımı, güneşli güzel günlere erişeceğimizi biliyorum demek isterdim ama biliyorum ki bu topraklarda bu imkansız. Eğitim değişmeden, erkekler değişmeden olmaz. Olmayacakta. Belki başka bir dünyada başka bir hayatta.

Şimdi bu yazının altına yorumlar gelecek anneler çocuklarını doğru yetiştirse değişir falan diye. Öyle değil, öyle olmuyor arkadaşlar. Anneler evet çocuk için rol modeldir ama baba da bir o kadar rol modeldir. Ve her canlı meşakatli olanı değil işine geleni tercih etmeye yatkın canlılardır. Çocuklarımız okullarda kitaplarında bile toplumsal cinsiyet üzerine okutulurken bir anneye topu atıp kaçmak yine erkeklerce yapılan en bencilce davranış şeklidir.

NOT : Yukarıda ki fotoğraf Kurtuluş Savaşı'nda cephe arkasındaki kahraman kadınlarımıza ait. Hiç bir şeyden korkmadan vatan savunmasında yer almış ama tarih kitaplarında bahsi bir kaç cümleyle geçiştirilmiş cesur kadınlar. Ruhunuz şadolsun.

Ve tüm umutsuzluğuma rağmen KADIN'ın gücüne inanıyorum. Günümüz kutlu olsun.

8 yorum:

  1. Umutsuzluk gibi görünecek ama kadın uzun süre böyle kalmaya devam edecek. Çok haklısın ki, anne olarak bunların tam tersi yetiştirsen bile işe yaramıyor.Çevre faktörü. Algılar vs vs uzun ve meşakkatli. Bi kendine geliyorsun bakıyorsun yaş olmuş 50. Şanslısın o halde bile. Tel bir umudum var;eğitim. Eğitim ana yemek, okumak salatası olmalı ve her öğün tüketilmeli. Yada doktor reçetesine sadık kalmak gibi sadakatle sürdürülmeli. Ellerine sağlık, ağzına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef haklıyım Ece...zor ve değişmeyecek...öpüyorum seni...günün kutlu olsun...

      Sil
  2. "Şimdi bu yazının altına yorumlar gelecek anneler çocuklarını doğru yetiştirse değişir falan diye. Öyle değil, öyle olmuyor arkadaşlar." E BEN DE BÖYLE YAZACAKTIM TAM, NEYSE YAZMAYAYIM BARİ:) Babalara iş kalırsa iş hepten zor, en iyisi anne yine de 1 numaralı rol model olmaya devam etmeli. Eğer eğitimin ailede başladığına inanılıyorsa...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık!!! ❤❤❤

    YanıtlaSil
  4. benim umudum var. Ben, çocuklarımızdan ve yeni gençlikten çok ümitliyim. Konuşan, tartışan, sorgulayan, araştıran, hayır demesini bilen, körü körüne hiçbirşeyi kabul etmeyen bir güruh geliyor. Bu aklı selim gurubun kadınımıza toplumdaki yerini ve hakkını teslim edecektir diye düşünüyorum.
    selamlarımla,

    YanıtlaSil
  5. Kadınlarımıza hak ettiği değeri vermek gerekir.

    YanıtlaSil
  6. Kadın olmak, tarihin her evresinde çok zordu. Günümüzde kısmen bu zorlukların aşıldığı söylense de yine de göründüğü gibi değil hiçbir şey.

    YanıtlaSil
  7. Kadınlar üzerine yazılmış güzel bir yazı olmuş.Zevkle okudum.Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil