8 Ağustos 2018 Çarşamba

PIRASALI BÖREK

Ya ben güya şiirler, makaleler, denemelerle dolu bir blog sayfası yazarı olacaktım. Bir baktım ki her telden yazan yolunu bulamamış bir eski blogger olmuşum :))

Hayır yazıyorum yazıyorum takipçi sayım da değişmiyor. Tanısanız seversiniz aslında ama yemek, içmek dışında yazdığım mevzularla pek ilgilenmiyorsunuz. Sizi gidi siziler :))

Arkadaşımın gün oturmasında ilk kez denediğim ve tadına bayıldığım pırasalı börek tadını nasıl damağımda bıraktıysa o gün pazar, market demeden pırasa aradım. Ama malum yaz mevsimi ve artık pırasa bulmak çok zor.

Geçenlerde pazarda dolanırken eşimle sadece bir tezgahta azcık pırasa olduğunu görünce tezgahın üzerine balıklama atladım :) Cüneyt Arkın surlardan öyle atlamamıştır yemin ederim. Tezgahta var olan bütün pırasayı aldım ve böreğime kavuşmak için eve koşturarak geldim.

Yav amma börekmiş anlat bakalım diyenler için anlatıyorum.

Önce pırasayı minik minik doğradım, kıyma ve baharat ile kavurdum. Soğumaya bıraktım.

Bir kaba soğuk su diğerine galeta unu hazırladım.


Milföy hamurlarını elimle biraz genişleterek iç harcı koyduğum milföylere şekil verdim.



Böreklerimi önce suya daha sonra galeta ununa buladım ve fırına attım.


Çıtır çıtır kızardıktan sonra fırından aldım ve ...


hemen mideye indirdim.


Hepinize afiyet olsun. 

4 yorum:

  1. Pırasayı çok severim.Böreği de ayrı güzel olmuştur. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben de o kadar yazı yazarım, bir ara sadece mantar kızartması tıklanıyordu. Yok artık demiştim hatta :D

    Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Hmm prasa ve kıyma ikisini bir arada düşünemedim ama baya güzel duruyor denemek lazım :)Bu arada tkaipçi sayınız değişti artıkın hihihih :D :D :D

    YanıtlaSil