13 Ağustos 2018 Pazartesi

İNCİRLİ KEK

Bütün bir yaz incir niye çıkmadı hala diye dolanıp duruyorsanız siz de benim gibisiniz demektir.

İncir, tüm güzel şeylerin en güzellerinden...

Hafta sonu Yalova'nın köylerini dolaşmaya çıktık. Dağ bayır yürürken doğa ananın bize sunduğu nimetlerden faydalandık. Böğürtlenler, kızılcıklar ve incirler...

Kayınbiraderimin bahçesinde kocaman iki incir ağacımız var. Siyah incirler. Lezzetli incirler. Topladık. Yedik. Eve de getirdik. Ne yapsam ne etsem derken annem sen seversin reçel yapalım dedi. Bir miktarı reçel olmak için ayrıldı.

Ama bir şeyler denemek istiyordum ve kek yapmaya karar verdim. Ben tarif ettim oğlum malzemeleri karıştırdı. Ortaya harika bir kek çıkıverdi.


Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt ( kaymaklı organik süt kullandım)
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
canınızın istediği kadar tarçın
4 siyah incir ( yumuşak olmasın)
aldığı kadar un


Bütün malzemeleri bir araya getirerek çırptık. Yağladığımız yuvarlak borcama döktük. Önceden ısıtılmış fırına atıverdik. ( önce 180 derecede kek kabarmaya başlayınca 150 dereceye indiriyorum )

Sonrası mı? Herkesin hımm yumm miss sesleri eşliğinde ilk 10 dakikada bitiverdi :))

Denemek isterseniz afiyet olsun...


2 yorum: