2 Mart 2022 Çarşamba

TİYATRO ÖNERİSİ / MAHSUNİ ŞERİF / ANKARA BİRLİK TİYATROSU



Çocukluğumdan beri tiyatroya ve tiyatrocuya aşığımdır. İnsanı bu kadar yalın, bu kadar güzel anlatabilen bence başka bir sanat dalı yok. 
Yalova'da bu konuda çok şanslıyız. Şubat ayından başlayarak uzunca bir süre İstanbul'dan, Ankara'dan oyunlar gelir ve uygun fiyatlara izleme şansı buluruz. Dün akşam Ankara Birlik Tiyatrosu'nun Mahsuni Şerif oyununu izleme şansım oldu. O kadar güzeldi ki anlatamam. Bir halk ozanının doğumundan, yaşamının uzunca bir süresine kadar geçirdiği tüm aşamaları adım adım izledim. Gerçek gibiydi. Hele bazı sahnelerde ağlamaktan yutkunamadım bile. 

Oyunda dekor yok denecek kadar az. Oyuncular barkovizyondan gösterilen resimler eşliğinde oynuyorlar. Tek perde ve asla sıkılmanıza izin vermiyorlar. Hele ki Türkiye'nin yakın tarihi ve siyaseti ile ilgili biriyseniz zaten oyunun içinden çıkamazsınız. Anlatımlar dışında bir bağlama ve bir ses sanatçısı eşliğinde Mahsuni'nin türküleri söyleniyor. 

Şahsen ben çok beğendim. Eğer şehrinize geliyorsa mutlaka izlemelisiniz. 



  

1 yorum:

  1. Mersin' e gelirse ya da başka şehirde denk gelirse gitmek isterim.

    YanıtlaSil