22 Şubat 2022 Salı

AĞAÇ EV SOHBETLERİ #131

 "Ne için yaşıyoruz? Size göre bizi diğer canlılardan ayıran en temel özellik nedir? Eğer dünyaya gelişinizin bir hikmeti varsa, sizden beklenenleri ne ölçüde yerine getirdiğinizi düşünüyorsunuz?"

Ne kadar derin bir soru.

Ne için yaşıyoruz?


Yazımın başlangıcında "bence hepimizin dünyaya gönderilişimizin temel bir sebebi olmalı" diyerek varlığımızı ve benliğimizi kıymetli kılmak isterdim. Ancak ben pek öyle düşünmüyorum. Yaşamın bir matematiği var ve gerekli çiftleşmeler olduğu zaman birileri geliyor bu tarafa. Kimisi gerçekten seçilerek, ki zaten biz onlara tarihsel olarak veya insani değer olarak fazlasıyla önemsiyoruz. Kimine peygamber, kimine kurtarıcı kimine büyük insan diyoruz. Ve parmakla sayabilecek kadar az olan bu insanların yanı sıra dünyaya gelmiş, bir şekilde varolmuş milyarlarca insandan hiç bahsetmiyoruz. Yaşıyor ve ölüyorlar. 

Kendimi nerede görüyorum sorusuna gelince muhtemelen torunlardan sonrasında adı bile anılmayacak milyarlarca insandan biri olacağım. Ve ben bu duruma hiç üzülmüyorum. Çünkü olması gereken bu. Hepimiz önemli insan olamayız. 



2 yorum:

  1. Hiçbir insanın seçilerek dünyaya gönderildiğini sanmıyorum. Peygamberler bile eğer bugün gelseydi, deli diye içeri tıkarlardı muhtemelen. Bir tanesi vardı hani, kendini mehdi sanan. Şimdi birkaç müridiyle ne haldedir acep?

    YanıtlaSil