22 Aralık 2021 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 122

 Bu haftanın konusu aile ifşası :))

"Size, ailenize, akrabalarınıza özel davranışlar, sözler, espriler, aktiviteler var mı? Aile içi gelenekleşmiş hareketler?"


Bizde küçükken yani anne baba evindeyken her perşembe akşamı kahvaltı yapardık. Babam kahvaltıyı çok sevdiği ve herkes sabahları işe, okula dağıldığından bir arada kahvaltı yapamadığımız için perşembe günlerini kahvaltı gecesine çevirmiştik. Hatta biz bu öğüne kahvaltı demez Milli Yemek derdik :)) 


Babamın adı Cihan'dır ama bütün aile ona Corç der. Annem Zekiye, adını koyan da annanem ama o da anneme Zekiya der, ben de annemi gıcık etmek için Zekiyalar diye seslenirim :))


Ben de çocuklarım olduktan sonra onlara çok fazla isim taktım. belki doğru bir şey değildi ama hala ( biri 21 diğeri 17 yaşında ) değişik isimlerle seslenirim. Ve ikisi de bilir hangisine seslendiğimi. Mesela; Paşabolitti, Rozbif, Parkur gibi :))


Evimizde de ortak hafıza oluşturmak istediğimden sanırım haftanın bir gününü kitap okuma ya da klasik film izleme günü yaptık. Uzunca bir süre bizde de perşembe akşamları kitaba ya da filme ayrıldı. Ancak büyük oğlum üniversiteye gidince ve küçükte sınav senesinde olunca bu yıl bu etkinliğe ara verdik.


Aaa yazıyı tam bitirecektim ki aklıma geldi ben Ardahan geliniyim ve biz her şarkıda mutlaka üç ayak halay çekebiliriz :))



11 yorum:

  1. yaaa bu çok komik yaaa, milli yemek, zekiyalar, paşabolitti :)

    YanıtlaSil
  2. :))))) Taktığınız isimlere koptum :))) Hikayeleri var mı bu takma isimlerin çok merak ettim. Küçükken ailecek kahvaltı yapmanız çok tanıdık geldi çünkü biz de yapardık :) Bazen ikindi vakti bazen de akşamları yani bizimki belli bir günde değildi, rastgele yapardık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Paşabolitti benim italyan hayranlığımdan geliyor..Dümdüz Paşa demek yerine italyan havası kattım. Parkur büyük oğluma hitap ettiğim bir lakap Oğuz Barkın demek yerine Oğuz Parkur diyorum nedensiz...Rozbif ise Ozan'a Ozi diye seslenirken bundan rahatsız olması sebebiyle uydurduğum yeni isim :))

      Sil
  3. Ben de kapı gıcırtısına bile oynayabilirim:) Halay bizde de çok oynanır:) Sevimli bir yazıydı:)

    YanıtlaSil
  4. Haftanın en güzel günü perşembe imiş. Takma isimler de çok eğlenceli:)

    YanıtlaSil
  5. sınav için hazırlanan gençlerin daha çok ihtiyacı var bu tip moral verici etkinliklere bence :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle sıcak yazıları seviyorum, teşekkürler Sevda:)

    YanıtlaSil