16 Eylül 2021 Perşembe

ESKİNİN ANKET DEFTERLERİ GİBİ BİR ETKİNLİK BULDUM :))

 Biz çocukken anket defterleri vardı. Kendimizce sorular hazırlar, en sevdiğimiz arkadaşlarımıza verir cevaplamalarını isterdik. 

Yüreğimin İklimi'de bence o defterleri anımsatan bir yazı etkinliği başlatmış. Çok sıcak geldi bana, yazmak istedim. 

Hem beni daha yakından tanıma şansınız olur :))

Başlıyorum...


1 - GÖRÜNÜŞÜN HAKKINDA SEVDİĞİN 3 ŞEY YAZAR MISIN?

Boyumun uzunluğunu seviyorum, tenimin rengini seviyorum bir de gülüşümü seviyorum.

2- KİŞİLİĞİN HAKKINDA EN SEVDİĞİN ŞEY NEDİR?

Kendimi dürüst bulurum. Kolay kolay şekillenmem, neysem oyumdur. Duruma ya da kişiye göre değişmem. Bir de kendimle ilgili hiçbir şeyi eşimden saklayamam hemen söylerim :)) Ama başkalarının sırlarını ölümüne saklarım.

3-EN BÜYÜK ZAYIFLIĞIN NEDİR? BUNU DÜZELTMEK İÇİN NELER YAPMALISIN?

Yaa benim en büyük sorunum yemek yemek :)) Hep zayıflamak isteyip asla başaramayanlardanım. Ama yaş oldu 43 artık frene basmak zamanı. 

4- HAYATINDA OLDUĞU İÇİN EN MİNNETTAR OLDUĞUN KİŞİ KİMDİR?

Bu soruyu aile kavramını dışarda tutarak yazıyorum. Çünkü sanırım hepimiz ailemizden birini ya da hepsini yazacağız bu soruya. Ama ben ailem dışında birinden bahsedeceğim size. Hayatımda olmasını kendim tercih ettiğim biri. Tüm zor anlarımda yanımda olan, kendimi hiç saklamadan anlatabildiğim canım psikoloğum iyi ki varsın..

5- UZUN ZAMANDIR KAFA YORDUĞUN BİR ŞEY VAR MI?

Evet var, olmaz mı. Çocukluğumdan beri kitap yazmak istiyorum. Başlayıp bitirdiğim, başlayıp yarım bıraktığım öyle çok hikayem var ki. Bir gün cesaretimi toplar ve yazabilirim umarım.

6- EN İYİ ARKADAŞIN SENİ NASIL TANIMLAR?

Genellikle akıllı ve iyi niyetli olduğumu dile getirir. 

7-EN MUTLU OLDUĞUN ZAMAN?

Anne olduğum anlar en mutlu günlerimdi.

8-GURUR DUYDUĞUN NEYİ BAŞARDIN?

Ben İYİ BİR İNSAN oldum. Daha ne olsun.

9-KENDİNİ NE ZAMAN HUZURLU HİSSEDİYORSUN?

Doğadayım, eşim çocuklarım yanımda, birlikte bir sofra kurmuşuz, sohbet, kahkaha havada uçuşuyor. İşte tam o an en huzurlu olduğum an. Bir de ölümün huzur getireceğine inanıyorum ama umarım geç tecrübe ederim.

10-KİŞİLİĞİNDEKİ BENZERSİZ OLAN ŞEY NEDİR?

Ben UNUTURUM. Kötü olan herşeyi daha arkamı döner dönmez unuturum. Hatırlamaya çalışsamda başaramam o sebeple kin tutamam.

11-HANGİ HEDEFLER İÇİN ÇALIŞIYORSUN?

Bu saatten sonra tek amacım hayatına yön vermiş çocuklarımın geleceğini sağlıklı bir şekilde görebilmek, onlarla hayatın keyfini sürebilmek.

12-SENİ MUTSUZ EDEN, YAPMAYI BIRAKMAN GEREKEN ŞEY NEDİR?

Çok yemek ve sigara.

13-KENDİNİ DUYGULARINDA TEDAVİ ETMEK İÇİN YAPMAYI EN SEVDİĞİN ŞEY NEDİR?

Yazmak.

14-EN ÇOK NE ZAMAN KENDİNE GÜVENİRSİN?

Bir mevzu varsa ve ben o konuya hakimsem, bir mevzu var ve ben onda haklıysam, bir mevzu var ve ailem arkamda bana tam destekse GÜVENDEYİM.

15-AİLEN SENİN NEYİNİ SEVİYOR?

Neşemi. Her durumdan çıkardığım komik tarafı :))

16-EN SON YAPTIĞINIZ HAYIR İŞİ NEDİR? UZUN ZAMAN OLDUYSA ŞİMDİ BAŞLAYIN LÜTFEN

En son geçen bayramda bir ailenin bayramlıklarını almıştık arkadaşlarımla birlikte. Çocukları alışverişe çıkarmıştık ve neyi beğenmişlerse onları almıştık.

17-HAYATININ HANGİ KISIMLARINDAN MUTLUSUN?

Çocukluğum ve bugünüm. Aradaki yılları saymak ve yaşamak istemem.

18-KENDİNDEN EMİN OLSAYDIN HAYATIN NASIL DEĞİŞRDİ?

Muhtemelen bir kaç kitabı olmuş, kendince bir okur kitlesi elde etmiş bir yazar olurdum.

19-ÖZDEĞERİN NEDEN ÖNEMLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORSUN?

Çünkü sen kendini sevmezsen başkalarının sevmesini bekleyemezsin. Sen kendine saygı duymazsan diğerleri hiç duymaz. Sen olmadığın sürece seni kimse farketmez. Güçlü olmak ve yola devam etmek için kendini sev, kendini say.

20-KENDİNİ AFFETMEN GEREKİRSE BU NEDİR?

İnanın bu tam bir terapilik mevzu. Yazmayacağım ama yavaş yavaş başardığımı bilmenizi isterim.

21-HAYATININ EN MUTLU ANI NEYDİ? NİYE?

7. sorunun tekrarı gibi olmuş. Anne olduğum zamanlar en mutlu olduğum anlardı.

22-BİRİNİN HANGİ ÖZELLİKLERİNE HAYRANSIN?

Aklına hayranım. Her zaman bir yol bulur çünkü. 

Merhametine hayranım. 

23-HAYATININ HANGİ BÖLÜMLERİNİ DÜZELTMEK İSTERDİN?

Kendimi değersiz saydığım ve haksızlık yaptığım uzunca bir süre oldu. Mümkünse o yılları takvimden çıkaralım.

24-EN SON NE ZAMAN BİR YABANCIYA NAZİK DAVRANDIN?

Valla sayılır mı bilmem ama geçen hafta Bodrum'da kaldığımız otelde yemek esnasında oturacak yer bulamayan yaşlıca bir Alman amcayı masamıza davet ettim :))

25-KENDİNİ SEVMEK İÇİN HANGİ ALIŞKANLIĞI BAŞLATMAK İSTERSİN?

Ben kendimi seviyorum zaten. Ama geçmiş yıllarda zorlandığım zamanlar olmuştu. O süreçte psikoloğum bana sen BİRİCİKSİN kendinin farkına var demişti. O yüzden yazıyı okuyan arkadaşlarıma tavsiyem olsun, siz birilerinin kopyası değilsiniz, hepiniz biricik ve özelsiniz. Farklı ve güçlüsünüz. İnanın ve başarın.





5 yorum:

  1. Katılım sağladığın için teşekkür ederim, 7 . soru tekrarı da bu anketin nazar boncuğu olsun:))
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. yaa ne güzeldi o anketler saklamışım ben arada bakınca buram buram nostalji kokuyor burnuma sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Şu unutmak huyu bende de var, iyi ki var derim hep :D

    YanıtlaSil
  4. yemek ve sigara dışında hayat güzel diyorsun :) bir de gençlik kısımlarında sıkıntı varmış ama geçmiş demek ki iyi bari :) yıllardır terapiye gidiyorsun yani herhalde kendine güven sorununu çözmüş sanıyorum. hayat güzel diyorsuun :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel sorular ve cevaplar ☺️

    YanıtlaSil