25 Ağustos 2020 Salı

FİLM ÖNERİSİ / 12 ÖFKELİ ADAM

 1957 yapımı ve IMDB puanlamasında en yüksek puanlı filmler kategorisinde yer alan film ile bugün tanıştım. Amerikan klasik filmlerine pek ilgim yoktur sanırım bu sebepten şimdiye kadar hiç duymamıştım. Film çok  güzel gerçekten.

     12 Öfkeli Adam filminin konusu ve oyuncuları! - Kültür Sanat Haberleri


18 yaşında bir göçmen çocuk babasını bıçaklayarak öldürmekle suçlanmaktadır. Yargılanma sonucunda jüri üyeleri bir odaya kapanırlar ve oy birliği ile karar vererek çocuğun suçlu veya masum olduğunu belirleyeceklerdir. Yapılan ilk oylamada 11 suçlu oyuna karşılık 1 suçsuz oyu çıkar. İşin sonunda idam olacağı için kararın oy birliği ile alınması gerekmektedir. Odada yapılan tartışmalar, konuşmalar sonucunda çocuğun kaderi belirlenecektir.


Filmden güzel çıkarımlar elde ediyor insan. 11 kişinin çocuğun suçlu olmasına yönelik ilk izlenimlerinin sebepleri çocuğun göçmen olmasından kaynaklanan yabancı düşmanlığı, gecekonduda büyüdüğü için potansiyel suçlu görülmesi, kişilerin mahkeme ve kanunlara aşırı güvenmesi, çoğunluğa uyma dürtüsü. 


Film bir oda içerisinde çekilmiş. 12 adam dışında bir şey görmüyorsunuz. ( İlk  sahnede çocuğu görmeniz hariç. ) Siyah beyaz filmlerden sıkılmam izlerim diyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Bana bu tarz klasik film tavsiyeleriniz olursa yoruma yazarsanız sevinirim.




4 yorum:

  1. Sevda hanım izlemiştim ben 12 öfkeli adamı güzel film

    YanıtlaSil
  2. oooo önemli filmlerden birini izlemişsiiin :)

    YanıtlaSil
  3. Hocalarımızın da önerdiği bir filmdi.Dar bir makanda çekilmesine rağmen çok etkileyici...

    YanıtlaSil