19 Şubat 2019 Salı

ÜÇ KIZ KARDEŞ / İCLAL AYDIN

          ÃœÃ§ Kız KardeÅŸ - Ä°clal Aydın

Kitap yazma hayaliyle yanıp tutuşan ben çocukluğumdan beri bulduğum her kitabı hatta üzerinde yazı yazan kağıdı okumayı severim. Kafamda olan hikayeyi bir türlü kaleme aktaracak cesareti kendimde bulamadım. Eğitimsiz olduğumdandır muhtemelen. Keşke edebiyat eğitimi almış, yazmayla çizmeyle olan mücadeleyi bilerek yapıyor olsaydım.

Neyse kitaba gelelim. Kitap çok sevdiğim bir arkadaşımın kitaplığından bana göz kırptı. Kız kardeşi olmayan, kız arkadaşlarını kendine kardeş bilen benim için güzel bir hikaye olabilir diye düşündüm. Türkan, Dönüş ve Derya'nın hikayesini merak ettim.

Ancak bu son moda kitaplarda yer alan geçmişe özlem hikayelerinden sıkılmaya başladım sanırım. Ne kadar çok aynı şeyler sunuluyor bizlere. Televizyon dizisi tadında kitaplar. Ayvalık'ta başlayan İstanbul'a uzanan ve tekrar Ayvalık'ta biten mutlu sonlu Türk filmi / dizisi kitabı. Sevmedim ne yalan söyleyeyim. Sobaya duyulan özlem, eski şarkılar, eski aşklar amann hep aynı bizim zamanımızda anlatımı. 

Okudum. Sonuna kadar. Bazı sayfalar birbirini çok tekrar ediyordu itiraf etmeliyim bazen bir kaç sayfa atladım. Bu duruma rağmen kitaptan hiç kopmadım. Hızlı aksın, kafamı yormasın, eski günlerin güzelliğinden dem vursun istiyorsanız okunabilir. Ama benim gibi hep aynı şeylerin önünüze sürülmesinden sıkıldıysanız başlamayın bence. 



3 yorum:

  1. anaaaam, nerdeyse alıyordum bu kitabı son alışverişimde. Beni de çoook sıkıyor ne yalan söyleyeyim. Geçmişin bu kadar çok debelenip, özenilmesi bugünü de kaçırttırıyor gibi geliyor bana. Öptüm kocaman.

    YanıtlaSil
  2. Günümüz yazarlarının kitaplarını okuyamıyorum nedense. Çok nadir. Ben eski edebiyatçıları özlüyorum. Ahmet Hamdi Tanpınar, Peyami Safa, Oğuz Atay gibi edebiyatçılar ilgimi çekiyor. Yazınız için teşekkürler,içtenlikle görüşlerinizi yazmışsınız :)

    YanıtlaSil
  3. Üç kız kardeş İclal Aydın kitaplarından en merak ettiğim.ÇOk güzel özetlemişsiniz teşekkürler

    YanıtlaSil