4 Aralık 2018 Salı

Leenane'in Güzellik Kraliçesi / Tiyatro Oyunu

Yalova'da yaşamanın en güzel yanlarından biri de İstanbul'da gösterime giren pek çok tiyatro oyununun eş zamanlı olarak sahnelenmesi ve İstanbul'dan çok daha uygun fiyata ( İstanbul'da 60 Tl YAlova'da 30 Tl) bu oyunları izleyebilmemiz derdim.

Belediyenin katkısı ile her ay kültür sanat etkinliklerine katılabiliyoruz.

Geçen hafta başrollerinde Sumru Yavrucuk,  Rüçhan Çalışkur, Hakkı Ergök ve Yurdaer Okur (kendisi bu oyunda yoktu) , Serdar Yeğin'in yer aldığı Leenane'nin Güzellik Kraliçesi oyununu izledim. 

İnternetten incelediğimde iyi bir seyir olacağını tahmin etmiştim. Oyun pek çok ödül almış. 

İrlanda'da annesiyle yaşayan psikolojik sorunlu bir kız olan Maureen , bencillikte tavan yapmış anne, eskilerde kalmış ama unutulamamış bir aşk. Oyunun kısaca özeti bu. 

Hikaye beni çok açtı diyemem. Hatta ağır bile geldi bir ara bayılacağım sandım. Ama oyunculuk harika. O ruh halinden geçişler, sahnede yaşanan akış insanı büyülüyor. Kendini sinema izliyor gibi hissediyorsun. Ben en çok Serdar Yeğin'i sevdim. Çok eğlenceli o kadar tatlı ki anlatamam. Elbette rolünün eğlenceli olmasının etkisi çok fazla :)

                         Ä°lgili resim


Tiyatroyu çok seviyorum ancak ben kesinlikle komedi izleyicisiyim. Net olarak gülmeyi ağlamaya tercih ediyorum. Oyun beni ağlatmadı da üstelik. Çok gerdi. Ruhum daraldı. Hele ruh hastası annenin sürgüye işeyip işeyip mutfak lavabosuna dökmesi beni verem etti :)) Elbette sahnede o büyük oyuncuları görmek, dekor, müzik derken tiyatronun varlığına şükrediyorsun. Büyülenmemek mümkün değil. Dram seviyorsanız izlemelisiniz. O kadar ödülü kara kaşına kara gözüne vermemişlerdir. 




5 yorum:

  1. Bende komedi tarzı oyunları tercih ediyorum.
    Hayatın kendisi başlıca dram olduğu icin en azında izlediklerimde gülmek beni mutlu ediyor
    Sevgiler 💞💞

    YanıtlaSil
  2. Tanıtımlar her zaman yol gösterici olmuştur.

    YanıtlaSil
  3. bende komedi severim , ama türkiye turnesine çıkmış bir dram oyununda kaçırmam. :D

    YanıtlaSil
  4. Uzun zamandır tiyatroya gitmediğimi farkettim şimdi. Bu tür etkinlikler Sivas'ta da olsa keşke :)

    YanıtlaSil

  5. Kaçırmamak gerekir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil