15 Nisan 2022 Cuma

SONUNDA BEN DE COVİD OLDUM

 Covid başladığından bu yana etrafımda kim varsa pozitifi görmüştü. Bir şekilde hastalanmadan kendimizi korumayı başarmıştık. Hatta arkadaşlar arasında sen efsunlusun galiba diye şakalar yapılmaya başlamıştı ki ben de pozitifi gördüm :))



Geçen hafta cuma akşamı hiçbir şey yokken birden şiddetli bir baş ağrısı ile sarsıldım. Ama öyle böyle bir ağrı değil. Kafamı kesip atmak istedim. Sonrasında gözlerimde başlayan ağrı, akma ile birlikte giderek şiddetlenmeye başladı. Ağrı kesici alıp, uyumaya çalıştım. Cumartesi günü kalktığımda artık hastalık iyice şekillenmeye başladı. Öksürük, halsizlik, devam eden baş ağrısı ve sürekli yatma isteği. Başkaları hasta olduğunda iyi dinlen, yat uyu, iyi beslen vs gibi akıllar veriyordum. Valla başa gelince hiçbirinin istesende yapılamadığını gördüm. Çünkü insanın mecali olmuyor. Hep bir yorgunluk hali, zorladıkça zorluyor.


Hastalığın başladığı andan sonra ilk 3 gün oldukça zordu. Kendimi toparlamakta zorlandım. Dördüncü günden itibaren gribal bir enfeksiyon gibi devam etmeye başladı ama en azından yataktan kalkabilecek kadar enerjim vardı. Beşinci gün itibariyle her şey normalleşmeye başladı. Allah'tan aşıya inanmış ve dört doz aşımı yaptırmıştım. Gerçekten aşısız olsam demek ki daha da zorlayacaktı beni. Çok şükür geçti, gitti. 


Bugün hastalığın üzerinden tam olarak beş gün geçti. Artık iyiyim. Ancak hala yorulma ve biraz fazla efor sarfetsem nefesimde darlanma oluyor. Daha önce hastalığı geçiren arkadaşlarım bunun üç ay kadar devam edebileceğini söylüyorlar. 


Bakalım neler olacak, hep birlikte göreceğiz.

Sizlere naçizane tavsiyem mutlaka aşınızı olun, hastalık genç yaşlı dinlemiyor. Kalabalık ve havalandırması güzel olmayan yerlerde mutlaka maske kullanmaya devam edin. İyi beslenin. Sigara içmeyin. Sporu hayatınıza dahil edin. Fazla kilolardan kurtulun. Ve vücudunuzda bağışıklık için gereken vitamin, mineral dengelerini doktorunuzla konuşarak kontrol ettirin, eksik olanları doktor reçetesi ile tamamlayın.



11 yorum:

  1. Merhabalar.
    Önce çok büyük geçmiş olsun dileklerimi iletmekle birlikte size sağlıklı günler diliyorum. Hastalandıktan sonra test yaptırmaya gidip gitmediğinizden bahsetmemişsiniz. Size ilaç önermediler mi? Her yerin ayrı bir uygulaması var.
    Eğer siz aşılarınızı yaptırmamış olsaydınız, çok ağır bir tablo ile karşı karşıya kalacağınız anlattıklarınızdan anlaşılmaktadır. Biz de geçirdik ama, hiç de sizin anlattığınız gibi olmadı, bizler ayakta ve hafif bir gribal enfeksiyon gibi ve çok hafif ağrılarla geçirmiştik.
    Tekrar geçmiş olsun dileklerimle birlikte sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  2. test yaptırdım. ilaç için aradılar ancak ben istemedim.geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun benim de 2 doz aşım vardı covid sonrası sürecin geçmesiyle 3.doz aşımı ben de düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun. öğütler için de teşekkürler. bugünlerde çok var covide yakalanan. iki tür hasta var. bir tür, senin gibi çok ağrılı geçirenler, iki de çok hafif geçirenler. 1000'lik c vitamini kullan, binlik olcak daha az değil :)

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun
    7 günde geçiyor endişelenme
    acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  6. Gelmiş geçmiş olsun inşallah

    YanıtlaSil
  7. bu yazını bloguma koydum düüün :)

    YanıtlaSil