18 Nisan 2017 Salı

EBELER HAFTASI



Ben bir sağlık çalışanıyım. Bunun eğitimini aldım. Ebeyim. Ebeliğin kutsal ve meşakkatli bir iş olduğunun farkındayım. Köy sağlık evinde çalıştığım 2 yıl dışında ebe olarak hizmet etmedim. Acil serviste hemşire olarak görev yaptım ve şimdide işin yönetim kısmında çalışıyorum.

Ebelikle ilgili anlatabileceğim bir kaç anım var elbette. Ancak size bence en travmatik olanını anlatayım. Henüz lisede öğrenciyken doğumhane stajında bir anne adayını muayene etmemiz gerekiyordu. Hocamın başımızda dizildik annenin önüne. Başladık muayeneye. Sıra bana geldi. Muayeneye başladım. 
Hoca sordu: Ne hissediyorsun?

( normalde bu sorunun cevabı olarak tıbbi birşeyler söylemem lazımdı. İşte silinme şu akadar, açıklık bu kadar gibi)

Ben cevap verdim : Midem bulanıyor...

Çocukların dışarda top oynadığı yaşlarda bu tarz meslek eğitimleri almalarına karşıyım. Gerçekten yaşıtlarımız bambaşka şeylerle uğraşırken bizler bebek doğurmaya çalışıyorduk. ( lise üçüncü sınıfta yaşım 16) 

Neyse yıllar yılları kovaladı. Şimdi daha bilinçli daha verimli yetiştiriliyor sağlık çalışanları. Bu kutsal görevi büyük bir şevkle yapan tüm dostlarımın Ebeler Haftasını kutlarım.

İyi ki varsınız.

Hiç yorum yok: