19 Eylül 2016 Pazartesi

ÇAY MI KAHVE Mİ ?

Sizi bilmem ama ben çaycıyım. Öyle kahveyle falan uzun soluklu muhabbet edemem. Keyif için içilen sade Türk Kahvesi elbette özeldir ama muhabbet varsa yanında tavşan kanı çay isterim.
                        tea or coffee ile ilgili görsel sonucu

                                                                    Peki siz?


Çayı tek seven elbette ben değilim. Bu dünyada yalnız olmadığımı bilmek beni mutlu ediyor. Ülkemizin biricik şairleri çay için ne şiirler yazmışlar bir bilseniz. İşte bir kaçı;

…anılarda kalırdı belki de zamanla ince bel, namussuz çay bile ince belli bardaktan verilmeseydi eğer… Can Yücel
…çay henüz her şey bitmedi demektir… Cezmi Ersöz
…ama bu kente gelirsen unutma beni ara. Sana bir çay ve temiz yaralar ısmarlarım… Osman Konuk
…ve oturdu mu bir masaya hakkını verir çay içmenin… Cahit Zarifoğlu
…yazsam okusam okusam yazsam biri devamlı çay verse bana… Ömer Lütfi Mete
…bir gün çay içelim seninle, çaylar benden manzara senden olsun… Orhan Kemal
…seni çay içerken izlemek, seni çay doldururken, seni demlerken çayı, kimseler inanmasa da düpedüz sevap… Alper Gencer
…çayın rengi ne kadar güzel, sabah sabah, açık havada… Orhan Veli Kanık
…basit yaşayacaksın basit, sanki bir gün yaşamın sona erecekmiş gibi basit, çay, simit ve peynirle… Yalçın Ergi






3 yorum:

Turgay Aksoy dedi ki...

Çay iyidir :)

Handan dedi ki...

Her zaman çay :)

kedilievin tarzi dedi ki...

türk kahvesini çok severim,ancak sabah kahvaltısında sevdiğinle şahane çaylar içmek gibisi yok.
sevgiler