Fİ Çİ Pİ


Azra Kohen hakkında hiç bir fikrimin olmadığı bir insan ( dı )
Birgün televizyonda Şeffaf Oda programını izlerken karşılaştım kendisi ile. Kendini ve ekolojik tarım öğretecekleri bir lise açmak hayallerinden bahsediyordu. Çok ama çok ilgimi çekti anlattıkları. Aklı başında, ne dediğini bilen biri izlenimi veriyordu. İster istemez google sayfalarında kendisini araştırmaya başladım. Sevdim sonra. 

Herkes bir kitap üçlemesinden bahsediyordu nette. Fi, Pi ve Çi...Hatta nasıl bakar körsem kitabın bir yabancı yazardan ( Akilah ) türkçeye çeviri olduğunu sanmıştım. Sonra baktım ki yazar Azra Kohen'miş. Almak istedim. Ancak üç kitap fiyatı bana biraz tuzlu gelince bekleyeyim indirim falan yakalarım nasılsa dedim. Sonrasında araya başka kitaplar girdi. Alamadım.

Bir gün amcaoğlunun evinde kütüphanesini kurcalarken kitapları gördüm ve tahmin edeceğiniz gibi hemen üzerine çöktüm kitapların. Hemen okur veririm dedim. Ve Allah inandırsın Fi'yi tam 1 günde soluksuz okudum. ( abartma yok ) Can Manay beni o enteresan dünyasının içine alıverdi hemen. Sonra Çi geldi. Onuda okudum bir solukta. 3. kitap biraz süründü elimde ne yalan söyleyeyim. Biraz hikayeyi çözmüş olmaktan sanırım artık o kadar da ilgimi çekmemeye başladı Can Manay. 

Kitaplar bugünün siyaset, sanat, müzik ve sosyete camiasını birebir anlatıyor. İsimler farklı farklı ama kimden bahsettiğini hemen anlıyorsun. Gezi olaylarından bahsediyor. Başkan Ramazan'ın duygularına kadar iniyor. Hepinize tavsiye ederim. Tabi okumayan kaldımı bilemiyorum.Çünkü kitaplar hala çok satanlar arasında. 

Yorumlar

kadriye dedi ki…
Ben çok sevdim Azra Kohen'in kitaplarını ve söylediklerini de.Bazıları eleştiri bombardımanına tuttu ama meyve veren ağaç taşlanır diyorum sadece. Anlatmak istedikleri var ve çabalamış bunları anlatmaya. Herkes kendine sormalı ben ne yapıyorum diye bence.
Necla Solen dedi ki…
Hala fi deyim çok süründü elimde:(
Handan dedi ki…
Bu seriye çok antipatik bakıyordum. Sonra elime bir şekilde geçince okuyayım dedim ve şaşırdım. Gerçekten güzeldi ve soluksuz bitti.
Merhabalar :) Blog sitenizi takibe aldım ayrıca çok güzel bir yazı olmuş. Eline sağlık. Bana da beklerim :)
Turgay Aksoy dedi ki…
Ben okumayanlar arasındayım :) Bir inceleyeyim kitapları. Teşekkürler paylaşım için. Blogunuzu takibe aldım. Ben de beklerim. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/
kedilievin tarzi dedi ki…
ben de bi solukta okudum.
deeptone dedi ki…
melabaaaaağ görüşürüz yineeee :)

bu üçlüyü okuyamadım ben yaaa nedense çok sıkıldım gitmedi işteeee :)