KUZU PİŞİRDİM Kİ BEN

Cumhuriyet Bayramı ve 1 Kasım seçimleri dolayısıyla verilen uzun tatili evde kalıp, misafir ağırlama günleri olarak değerlendirdim. Önce kayınvalidemler, ardından babamın 62. doğum günü nedeniyle annemleri ağırladım. Ne yapsam nasıl yapsam diye düşünürken 24forkitchen kanalında hastası olduğum şef Jamie Oliver fırında kuzu tarifi verdi. Bende hemen uygulamaya geçtim.
Öncelikle bir kuzunun bacağını komple aldım, zeytinyağ ile yağladım, tuz ve karabiber ile marine ettim. Üzerini yanmaz kağıtla kapatıp tam 3 saat boyunca pişmesi için fırına atıverdim.(150 derece)
 Kuzunun pişmesine yakın bir tencerede kereviz sapları, bezelye, biber, domates va havuçtan oluşan sebze karışımını pişirmeye başladım. Fırından çıkardığım kuzunun yağını ve azda olsa salmış olduğu suyu sebzelerin üzerine boca ettim.


Ardından fırından çıkan lime lime olmuş etleri parçalayarak kısık ateşte pişmekte olan sebzelere ekledim. Kısa bir süre de beraber piştiler.

Başka bir tarafta haşlanması için koyduğum patateslerden püre hazırladım. Klasik püre tarifi. Sonra fırın kabının dibini yağladım. Dibine galeta unu ve kekik serptim. Patates püresinin yarısını kabın dibine döşedim. Üzerine etli sebze karışımımı döktüm. Üzerini de kalan patates püresi ile kapladım. En üste rende kaşar ve galeta unu serpiştirip kızarana kadar fırına attım. Sonuç muhteşem oldu. Hemen yediğimiz için son halini fotoğraflayamadım, kusura bakmayın....
Denemek isterseniz tamamen kafanıza göre değiştirip kendi zevkinize göre pişirebilirsiniz. Afiyet bal şeker olsun...

Yorumlar

Handan dedi ki…
Yemek nefis gözüküyor. Babacığına sağlıklı, mutlu , huzurlu nice güzel yıllar :)
audrey dedi ki…
harika bir tarifmiş gerçekten denenebilir en kısa zamanda...