3 TAS HAS HOŞAF

Hiç denk geldiniz mi bilmiyorum bir reklam var. Baba oğul sofrada üç tas has hoşaf demeye çalışıyorlar, başaramıyorlar ve evin annesi hazır şişelenmiş hoşaftan bardaklarına doldurarak ikram ediyor.
Adamla çocuk sevimliler ama bir annenin yaz günü bin bir çeşit meyve varken hoşafı marketten koruyucu madde içerikli alması ve bunu çocuğuna içirmesine kızıyorum.

Peki o reklamı izleyip, üzerine birde 24Kitchen kanalında Maksut AŞKAR'ın hoşaf yapıyor olması denk gelince bu oruçlu bünyem fazla dayanamadı ve iftar için "hoşaf yapmalısın" şeklinde kafamda çanlar çalmaya başladı.

Koşa koşa dolaba gittim. Evde bir avuç kiraz, üç adet kayısı ve iki tanede nektarin kalmıştı.
Hepsini elma dilimi şeklinde doğradım. Tencereye koydum. Üzerine tamamen göz kararı şeker ve su ilave ettim. Bir çubuk tarçın, bir kaç tanede karanfil atıverdim. Kaynattım. 

Soğumaya bıraktım. Akşam iftar soframın baş tacı olduğunu itiraf etmeliyim. Ben zaten kana kana içtim ama benim ev halkıda çok beğendiler. Gerçekten denemelisiniz. Yaz iftarlarında asitli içecekler yerine evde yapılabilen sağlıklı bir şeylerle beslenmek oldukça güzel oluyor.





Yorumlar